AMD FSR w Xbox GDK. Szykujcie się na rewolucję płynności na konsolach

Coraz więcej i więcej informacji trafia do nas na temat technologii FidelityFX Super Resolution od AMD. Tym razem dowiedzieliśmy się o integracji FSR w Xbox GDK, co było spodziewane, ale i tak pozostaje arcyważne dla nas, graczy.
AMD FSR szybciej niż się spodziewaliśmy, odpowiedź na DLSS NVIDII, AMD FSR, FSR
AMD FSR szybciej niż się spodziewaliśmy, odpowiedź na DLSS NVIDII, AMD FSR, FSR

Po dwóch dniach od ogłoszenia FSR dla komputerów stacjonarnych oficjalnie doczekaliśmy się kolejnej ważniej informacji. Ujawnił ją Jason Ronald, dyrektor ds. zarządzania programami konsoli Xbox, który ogłosił premierę FSR w Xbox GDK, czyli Game Development Kit. Jeśli z tym terminem nie jesteście zaznajomieni, to wiele do nadrabiania nie macie. GDK, to po prostu specjalistyczny sprzęt używany do tworzenia komercyjnych gier wideo na konsole z często unikalnymi komponentami, ale przede wszystkim specjalnymi licencjami.

Czytaj też: Microsoft zmusi nas do Windowsa 11. DirectStorage API ruszy tylko tam

FSR w Xbox GDK sprawi, że konsole przestaną być sprzętem kojarzonym z niską płynnośćią

FSR dostępny w Game Development Kit Xboxa oznacza, że FidelityFX Super Resolution będzie dostępne nie tylko w grach na system Windows, ale też konsole nowej i starej generacji. Mowa więc o Xbox Series X, Xbox Series S, Xbox One X i Xbox One, co nieco zaskakuje… ale tylko z pozoru. Na ten moment nie wiadomo, kiedy powinniśmy spodziewać się pierwszych gier na konsole Xbox ze wsparciem FidelityFX Super Resolution.

Czytaj też: Intel rozwinie rynek łączności. Sieć 5G jest dla firmy bardzo ważna

AMD ze swoją technologią FSR chce konkurować z DLSS od NVIDIA, celując nie tylko w wysoką skuteczność, ale też uniwersalność. Firma sprawiła, że FSR nie jest dostępny wyłącznie na jej najnowszych kartach graficznych, ale też znacznie starszych Radeonach, zintegrowanych GPU w procesorach Ryzen, a nawet konkurencyjnych modelach GeForce GTX 1000/RTX 2000/RTX 3000. Konsole były więc naturalnie kolejnym krokiem, jako że na ich pokładzie znajdują się rdzenie graficzne opracowane na podstawie najnowszej architektury AMD, czyli RDNA 2. Warto jednak tutaj zaznaczyć, że Xboxy poprzedniej generacji bazują na architekturze GCN.

Czytaj też: Widziałem laserowy telewizor HiSense. Robi wrażenie

FSR, jako technologia skalowania z niższych rozdzielczości do wyższych z wykorzystaniem algorytmów, umożliwi twórcom gier zrealizowanie ustawień graficznych tak, aby uzyskać nie tylko wysoką jakość obrazu, ale też płynność. Więcej na jej temat przeczytacie tutaj, ale powyższe wykresy powinny odpowiedzieć Wam na wszystkie pytania.