Czym był Chiron Super Sport 300+?
Tę premierę najlepiej “otworzyć” przypomnieniem tego, czym był Chiron Super Sport 300+. Ten bowiem w 2019 roku w formie prototypu osiągnął rekordową wtedy prędkość maksymalną 490,48 km/h, sprawiając, że Super Sport 300+ stał się pierwszym produkcyjnym samochodem, który przełamał barierę 300 mil na godzinę (482 km/h). Super Sport 300+ jest ograniczony do 30 egzemplarzy i posiada ciągle ten sam czterokrotnie turbodoładowany W16 o mocy nie 1500, a 1600 koni mechanicznych i 1600 Nm momentu obrotowego.
Czytaj też: BMW naprawi przyspieszenie M550i oraz M540i aktualizacją OTA
Chiron Super Sport 300+ doczekał się zmian w skrzyni biegów z dłuższymi przełożeniami, a jego zderzaki spotkało ulepszenie dla lepszej aerodynamiki przy wysokich prędkościach, co wydłużyło go o całe 248,9 mm. Cztery wydechy rozdzieliły się na dwie pionowe pary okraszone włóknem węglowym, a 10-częściowe felgi wytworzono z lekkiego stopu magnezowego.
Czytaj też: Pionowo montowane akumulatory mogą być kluczem do tanich elektryków
Premiera Bugatti Chiron Super Sport
Łatwo się więc domyślić, że Super Sport 300+ stanowił podstawę dla nowego Chirona, który tak naprawdę jest jego specjalną edycją. Względem niego zyskał przeprojektowane aluminiowe felgi z pięcioma szprychami Y i opcjonalnym diamentowym wykończeniem, choć klienci mogą też sięgnąć po magnezowe felgi prosto z wersji Pur Sport, aby obniżyć wagę o ponad 23 kg względem podstawowego Chirona.
Wokół felg zresztą rozbija się sporo, jeśli idzie o ten hipersamochód, bo te zostały owinięte jedynymi oponami dostępnymi na rynku, które mogą wytrzymywać częstą jazdę z prędkością do 500 km/h. To specjalnie zaprojektowane, wzmocnione opony Michelin Pilot Sport Cup 2, które po wyprodukowaniu są dodatkowo sprawdzane, aby upewnić się, że nie ma nawet najmniejszych nierówności.
Czytaj też: Zwiastun Lotus Emira. Nadchodzi ostatni spalinowy samochód marki
W kwestii napędu i osiągów Bugatti Chiron Super Sport nie różni się od Bugatti Chiron Super Sport 300+. Przyspiesza od zera do setki w 2,4 sekundy, do 200 km/h w 5,8 sekundy, a do 300 km/h w 12,1 sekundy, a jego maksymalna prędkość jest ograniczona do 440 km/h, gdzie model ponoć nadal świetnie sobie radzi. Bugatti zresztą wspomina o nim, jako o najlepszym Grand Tourerze, który oferuje komfort i luksus nawet przy rekordowych prędkościach. Produkcja ma się wkrótce rozpocząć, a dostawy do klientów rozpoczną się na początku 2022 roku w cenie 3,2 miliona euro.