Elektryczne rowery Cyklaer od niemieckiego Storck, Elektryczne rowery Cyklaer

Elektryczne rowery Cyklaer od niemieckiego Storck, to owoc współpracy czterech firm

Przed rokiem aż cztery firmy połączyły swoje siły i wspólnie stworzyły elektryczne rowery Cyklaer, które finalnie będą wprowadzone na rynek przez niemiecką firmę Storck. Nic nie ma w tym oczywiście dziwnego, bo ta firma była tą główną, której Porsche Digital, Fazua i Greyp Bikes pomogło w pracy.

Zacznijmy może od ceny, bo ta może wydawać się kluczowa przy rozprawianiu o elektrycznych rowerach Storck Cyklaer. Ta wynosi bowiem przynajmniej 6999 euro, bo za tyle zapewnimy sobie egzemplarz Cyklaer E-Gravel zorientowany na drogi szutrowe, podczas gdy bardziej miejski E-Gravel z prostą kierownicą i E-Urban kosztują już 7299 euro. Mowa więc kolejno (w przeliczeniu 1:1) o cenie rzędu 32000 i 33500 złotych, czyli kwocie, w której zapewnimy sobie starszy używany samochód dobrej klasy.

Czytaj też: Ruszyły testy kasku rowerowego Classon. Nowe podejście do kierunkowskazów

Elektryczne rowery Cyklaer występują w trzech wariantach i każdy z nich jest drogi… bardzo drogi

Jednak prawdziwi entuzjaści eBike z łatwością wskażą szereg funkcji i elementów, które uzasadniają taką cenę, bo tak się składa, że Cyklaer daleko do zwyczajnych prostych elektrycznych rowerów. Wszystko zaczyna się od ramy i widelca, które zamiast sięgać po aluminium, postawiły na włókno węglowe, dzięki czemu ich waga nie powinna przytłaczać, choć na ten moment pozostaje tajemnicą.

Czytaj też: Elektryczny rower Biggie od Ruff Cycles może doczekać się chłodnego przyjęcia na rynku

Elektryczne rowery Cyklaer łączą w sobie bazujący na tradycyjnym łańcuchu napęd 1×12 SRAM Force AXS z elektroniczną zmianą przerzutek, koła DT Swiss G 1800 z oponami Schwalbe G-One, hydrauliczne hamulce tarczowe SRAM Force AXS oraz (w dwóch droższych modelach) przednie i tylne światła Busch & Müller. Elektryczne wspomaganie zapewnia pełnowymiarowa elektryczna jednostka napędowa Fazua Ride 50 Evation w dolnej rurze ramy, którą można całkowicie wyjąć.

Ten napęd składa się zarówno z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 252 Wh, jak i silnika o mocy 250 W, który współpracuje z osią korbową wewnątrz suportu. Takie połączenie przez normy europejskie jest ograniczone do wspomnianych 250 watów mocy nominalnej i maksymalną prędkość 25 km/h, co z drugiej strony nie wyciska z akumulatora zbyt wiele, dzięki czemu jedno ładowanie ma wystarczać na 120 km wspomagania.

Czytaj też: Elektryczny rower Bird, który można kupić. Oto Bird Bike

Z ciekawych dodatków na pokładzie elektrycznych rowerów Cyklaer warto też wyróżnić posiada zintegrowane przednie i tylne kamery wideo. Poza nagrywaniem rowerzyści mogą podglądać obraz na żywo z kamery tylnej, korzystając z dedykowanej aplikacji Porsche Digital na swoim smartfonie zamontowanym na uchwycie kierownicy, wspomagającym ładowanie bezprzewodowe. Ta aplikacja zapewnia też szereg tradycyjnych dla eBike parametrów, bo pełni tak naprawdę funkcję wyświetlacza.