Parkujesz a elektryczny rower sam się ładuje. System Tiler dokonuje tego za pośrednictwem podpórki

Systemy ładowania bezprzewodowego mogą uwolnić nas od przewodów już nie tylko w przypadku telefonów czy mobilnych gadżetów, ale też samochodów i rowerów. Rozwój tej technologii jest więc gwarantowany, ale wyzwania, jakie musi pokonać, są na tyle ogromne, że niektóre firmy nawet nie myślą jeszcze o prawdziwie bezprzewodowym ładowaniu, stawiając na te “stykowe”. Przykładem tego jest nowy system Tiler, który sprawia, że tuż po zaparkowaniu elektryczny rower zaczyna ładować się z automatu.
elektryczny rower sam się ładuje, System Tiler, elektryczny rower
elektryczny rower sam się ładuje, System Tiler, elektryczny rower

Bezprzewodowe ładowanie ebike, czyli system Tiler, który sprawia, że po zaparkowaniu elektryczny rower zacznie ładować się poprzez podpórkę

Jedną z takich firm jest holenderski Tiler z produktem o tej samej nazwie, który próbuje przenieść bezprzewodowe systemy ładowana na poletko elektrycznych rowerów. Ten system został zaprojektowany z myślą o konkretnych zastosowaniach komercyjnych i zdecydowanie nie użytku w prywatnym domu, co zresztą nie dziwi.

Czytaj też: Najtańszy elektryczny rower z paskiem zamiast łańcucha. Oto Ride1Up Roadster V2 Gravel Edition

Akcentuje to nawet sposób jego dystrybucji, bo obecnie Tiler jest oferowany jako część projektu pilotażowego w cenie od 25 euro miesięcznie za umowę na trzy lata. Przeznaczony głównie dla firm, świadczących usługi wypożyczania elektrycznych rowerów, składa się z dwóch części.

Czytaj też: Elektryczne rowery wypychają z rynku te zwyczajne. Nowe dane zaskakują

Jednej nikt ze sobą nie zabierze, bo przyjmuje ona formę odpornej na warunki atmosferyczne płytki ładującej wbudowanej w chodnik. Ta jest połączona bezpośrednio do lokalnej sieci elektrycznej.

Drugi element sprowadza się do specjalnej dwunożnej podpórki rowerowej, która jest montowana bezpośrednio na rowerze i podłączona na stałe do akumulatora. To zresztą kolejna cecha, przez którą system Tiler najpewniej nie znajdzie się w żadnym sprzedawanym regularnie ebike.

Czytaj też: Microsoft szykuje się na październikową premierę i naprawia błędy w systemie Windows 11

Tego typu prosty dwuelementowy system umożliwia rozpoczęcie ładowania od razu, kiedy tylko rower znajdzie się na odpowiednim miejscu, a użytkownik podeprze go zintegrowaną podpórką. Wtedy do gry wkraczają ładujące cewki indukcyjne, pracujące na natężeniu 2 amperów, które są ponoć w stanie w pełni naładować elektryczny rower w czasie zbliżonym do ładowania z wykorzystaniem zwyczajnej ładowarki przewodowej. Plany obejmują jednak konfiguracje 4-amperową.