Najszybszy elektryczny motocykl na świecie z kolejnymi rekordami. Co pokazał Wattman?

Przed rokiem poznaliśmy nowy najszybszy elektryczny motocykl na świecie firmy Voxan. Wattman, bo tak ten jednoślad się nazywa, zapisał się na kartach historii z wynikiem 407 km/h. Od tego wyjątkowego dnia minął jednak grubo ponad rok i ludzie stojący za Wattmanem wcale tego czasu nie zmitrężyli, bo potwierdzają najnowsze wyczyny tego motocykla.
Najszybszy elektryczny motocykl na świecie, Wattman
Najszybszy elektryczny motocykl na świecie, Wattman

Wattman, to oficjalnie po raz kolejny najszybszy elektryczny motocykl. Pobił swój wcześniejszy rekord o prawie 50 km/h

Wattman, to tak naprawdę “3w1”, z czego każda wersja została zaprojektowana z myślą o stworzeniu najszybszego motocykla elektrycznego na świecie. Jego konfiguracje można swobodnie dostosowywać, aby pobić możliwie najwięcej rekordów za jednym zamachem, spełniając ich wymogi. Dlatego też Wattman występuje w wersji opływowej, częściowo opływowej i standardowej, co różni się od siebie przede wszystkim na poziomie samego nadwozia (owiewek oraz stateczników).

Czytaj też: Volkswagen Aero B doczekał się swojej pierwszej, nieoficjalnej wizualizacji

Bez względu na wersję trzeba powiedzieć, że elektrycznemu motocyklowi Voxan Wattman daleko do klasycznego designu i samej konstrukcji. Widać to już po tym, że zamiast przedniego widelca, Wattman ma przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami. Całość waży 300 kilogramów, z czego masa 15,9 kWh systemu akumulatora wynosi praktycznie połowę, bo 140 kg.

Ten akumulator jest kluczowy, zasilając aż 425-konny silnik elektryczny, który generuje tyle ciepła, że projektanci musieli postawić na chłodzenie całości suchym lodem. Dodatkowo akumulator został zaprojektowany tak, aby pozbawić się większości energii w ciągu zaledwie kilku minut w myśl najwyższej wydajności. Oznacza to, że ten silnik jest około cztery razy mocniejszy w porównaniu do silników obecnych w większości flagowych motocykli elektrycznych, takich jak Zero SR/F, czy LiveWire.

Czytaj też: Kałasznikow zaprezentował swój kolejny prototyp elektrycznego pojazdu. Tym razem będzie to trójkołowiec

Pod koniec zeszłego miesiąca Wattman zawitał z kierowcą Maxem Biaggi na nieużywany pas startowy promów kosmicznych NASA w Centrum Kosmicznym Kennedy’ego na Florydzie. Tam pobił aż 19 rekordów świata w różnych klasach prędkości. Ten najważniejszy dotyczy maksymalnej prędkości aż 455,737 km/h, będącej średnią z dwóch przejazdów w obu kierunkach, na których to pokładowy GPS odnotował maksymalnie 466 km/h. Ten pierwszy wynik doczekał się zapisu, przewyższając poprzedni o prawie 50 km/h (455,737 vs 407 km/h).

Czytaj też: Project Deep Space będzie w pełni elektrycznym, 6-kołowym hipersamochodem od Hennessey

Poza tym Wattman pobił również następujące rekordy, gdzie mila wynosi oczywiście ~1,6 km, a 1/4 mili około 402 metrów (via Jalopnik).

  • Klasa poniżej 300 kg
    • 1 mila, start lotny, częściowo opływowy: 454 km/h
    • 1 mila, start lotny, nieopływowy: 368 km/h
    • ¼ mili, start lotny, częściowo opływowy: 293 km/h
    • ¼ mili, start lotny, nieopływowy: 285 km/h
    • 1 mila, start stojący, częściowo opływowy: 273 km/h
    • 1 mila, start stojący, nieopływowy: 260 km/h
    • 1 km, start stojący, częściowo opływowy: 223 km/h
    • 1 km, start stojący, nieopływowy: 219 km/h
    • ¼ mili, start stojący, nieopływowy: 156 km/h
    • ¼ mili, start stojący, częściowo opływowy: 149 km/h
  • Klasa powyżej 300 kg
    • 1 km, start lotny, częściowo opływowy: 408 km/h
    • 1 mila, start lotny, częściowo opływowy: 404 km/h
    • 1 mila, start lotny, nieopływowy: 367 km/h
    • 1 km, start lotny, nieopływowy: 364 km/h
    • 1 mila, start stojący, częściowo opływowy: 255 km/h
    • 1 km, start stojący, częściowo opływowy: 216 km/h
    • 1 mila, start stojący, nieopływowy: 216 km/h
    • ¼ mili, start stojący, nieopływowy: 153 km/h
    • ¼ mili, start stojący, częściowo opływowy: 142 km/h