Waży 18,5 kg i kosztuje 5000 zł. Zadebiutował miejski rower elektryczny Aventon Soltera

Firma Aventon zaprezentowała właśnie światu swój najnowszy miejski rower elektryczny w ramach rodziny Soltera. To jednobiegowy model, który w ramach swojej rodziny jest bezkonkurencyjny zarówno pod kątem wagi, jak i ceny. Przeznaczenie? Stricte miejskie z myślą o dojazdach do pracy, ale opcjonalne błotniki i bagażnik mogą zrobić z niego skromny utylitarny jednoślad.
Zadebiutował miejski rower elektryczny Aventon Soltera, Aventon Soltera, ebike Aventon Soltera, rower elektryczny, elektryczny rower miejski
Zadebiutował miejski rower elektryczny Aventon Soltera, Aventon Soltera, ebike Aventon Soltera, rower elektryczny, elektryczny rower miejski

Elektryczne rowery miejskie Aventon Soltera są tak naprawdę dostępne w dwóch wersjach. Ta droższa o 100 dolarów (1299$) dodaje 7-biegową przerzutkę tylną, robiąc użytek z zastosowanego i tak w obu wariantach tradycyjnego łańcucha. Jego obecność smuci nieco w tańszej (1199$) wersji jednobiegowej, bo producent nie pokusił się o jego wymianę na rzecz paska, który nie tylko cechuje się cichszą pracą, ale też jest trwalszy i wymaga znacznie mniej konserwacji.

Czytaj też: Elektryczny rower górski z pełnym zawieszeniem. Firma MMR pokazała X-Bolt

Nie można jednak nazwać modelu Soltera przestarzałym. Świadczy o tym poprowadzone wewnętrznie okablowanie, ładnie zintegrowane z ramą oświetlenie tylne i przednie w przypadku kierownicy. Te elektryczne rowery od Aventon spodobają się zwłaszcza tym, którzy nie przekonują się do coraz powszechniejszych jednośladów z ułatwiającą wsiadanie ramą w kształcie litery U. Są jednak dostępne zarówno w wersji step-over, jak i step-through, które wymuszają na rowerzyście wyprostowaną pozycję podczas jazdy.

Drogowe opony, dwa rozmiary ramy, wytrzymałość do 136 kg obciążenia, 350-watowy silnik w tylnej piaście i nieznany demontowany akumulator, czyli Aventon Soltera w szczegółach

Niestety producent nie ujawnia wszystkich informacji na temat rowerów Soltera, ale wiemy, że w obu wersjach toczy się na oponach Kenda K193 700c x 35c. Napędza go z kolei połączenie ukrytego w dolnej rurze ramy akumulatora o zasięgu do 66 km z silnikiem w piaście tylnego koła o mocy 350 watów.

Czytaj też: Nowe rowery elektryczne Momentum od Giant. Oto Voya E+1 i Voya E+3

Nie zabrakło stosownego ekranu informacyjnego

Jako przykład ebike z myślą o USA, Aventon Soltera w oryginalnej formie rozpędza się do maksymalnie 32 km/h, a napęd jest dostępny zarówno w formie wspomagania, jak i “na zawołanie”, dzięki manetce przepustnicy na kierownicy. Za hamowanie odpowiadają nietypowe, jak na elektryczne rowery hamulce szczękowe (zwykle stosuje się tarczowe mechaniczne lub hydrauliczne), zaciskające klocki hamulcowe bezpośrednio na obręczach, a nie na przykręconych do nich tarczach.