Zadebiutował miejski rower elektryczny Aventon Soltera, Aventon Soltera, ebike Aventon Soltera, rower elektryczny, elektryczny rower miejski

Waży 18,5 kg i kosztuje 5000 zł. Zadebiutował miejski rower elektryczny Aventon Soltera

Firma Aventon zaprezentowała właśnie światu swój najnowszy miejski rower elektryczny w ramach rodziny Soltera. To jednobiegowy model, który w ramach swojej rodziny jest bezkonkurencyjny zarówno pod kątem wagi, jak i ceny. Przeznaczenie? Stricte miejskie z myślą o dojazdach do pracy, ale opcjonalne błotniki i bagażnik mogą zrobić z niego skromny utylitarny jednoślad.

Elektryczne rowery miejskie Aventon Soltera są tak naprawdę dostępne w dwóch wersjach. Ta droższa o 100 dolarów (1299$) dodaje 7-biegową przerzutkę tylną, robiąc użytek z zastosowanego i tak w obu wariantach tradycyjnego łańcucha. Jego obecność smuci nieco w tańszej (1199$) wersji jednobiegowej, bo producent nie pokusił się o jego wymianę na rzecz paska, który nie tylko cechuje się cichszą pracą, ale też jest trwalszy i wymaga znacznie mniej konserwacji.

Czytaj też: Elektryczny rower górski z pełnym zawieszeniem. Firma MMR pokazała X-Bolt

Nie można jednak nazwać modelu Soltera przestarzałym. Świadczy o tym poprowadzone wewnętrznie okablowanie, ładnie zintegrowane z ramą oświetlenie tylne i przednie w przypadku kierownicy. Te elektryczne rowery od Aventon spodobają się zwłaszcza tym, którzy nie przekonują się do coraz powszechniejszych jednośladów z ułatwiającą wsiadanie ramą w kształcie litery U. Są jednak dostępne zarówno w wersji step-over, jak i step-through, które wymuszają na rowerzyście wyprostowaną pozycję podczas jazdy.

Drogowe opony, dwa rozmiary ramy, wytrzymałość do 136 kg obciążenia, 350-watowy silnik w tylnej piaście i nieznany demontowany akumulator, czyli Aventon Soltera w szczegółach

Niestety producent nie ujawnia wszystkich informacji na temat rowerów Soltera, ale wiemy, że w obu wersjach toczy się na oponach Kenda K193 700c x 35c. Napędza go z kolei połączenie ukrytego w dolnej rurze ramy akumulatora o zasięgu do 66 km z silnikiem w piaście tylnego koła o mocy 350 watów.

Reklama

Czytaj też: Nowe rowery elektryczne Momentum od Giant. Oto Voya E+1 i Voya E+3

Nie zabrakło stosownego ekranu informacyjnego

Jako przykład ebike z myślą o USA, Aventon Soltera w oryginalnej formie rozpędza się do maksymalnie 32 km/h, a napęd jest dostępny zarówno w formie wspomagania, jak i „na zawołanie”, dzięki manetce przepustnicy na kierownicy. Za hamowanie odpowiadają nietypowe, jak na elektryczne rowery hamulce szczękowe (zwykle stosuje się tarczowe mechaniczne lub hydrauliczne), zaciskające klocki hamulcowe bezpośrednio na obręczach, a nie na przykręconych do nich tarczach.