Izrael zamówił trzy nowoczesne okręty podwodne typu Dakar

Jak pisaliśmy wcześniej, obecnie trwają próby, prawdopodobnie najbardziej wyjątkowego, okrętu podwodnego typu Dolphin II. Tak się składa, że prace nad nim realizuje stocznia hyssenkrupp Marine Systems w Niemczech. Stocznia, w której nie bez powodu również tym razem Izrael zamówił trzy nowoczesne okręty podwodne typu Dakar, które dołączą do wcześniejszych trzech typu Dolphine-II oraz trzech typu Dolphine.
trzy nowoczesne okręty podwodne typu Dakar, nowoczesne okręty podwodne typu Dakar, okręty podwodne typu Dakar, izraelskie okręty podwodne typu Dakar
trzy nowoczesne okręty podwodne typu Dakar, nowoczesne okręty podwodne typu Dakar, okręty podwodne typu Dakar, izraelskie okręty podwodne typu Dakar

Umowa na okręty podwodne typu Dakar uzgodniona. Izrael ponownie postawił na TKMS

O okrętach podwodnych typu Dakar wiemy tak naprawdę od dłuższego czasu. W czwartek (20.01) izraelskie Ministerstwo Obrony po prostu osiągnęło porozumienie ze stoczniową niemiecką firmą thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) w sprawie samych warunków ich zakupu. Po szeroko zakrojonych negocjacjach, wszystkie zaangażowane strony uzgodniły treść techniczną i postanowienia umowne związane z trzema okrętami podwodnymi typu Dakar.

Czytaj też: Ostatni izraelski okręt podwodny typu Dolphin II jest owiany tajemnicą, którą najwyraźniej poznaliśmy

My, jako thyssenkrupp Marine Systems i Niemcy, jesteśmy zaszczyceni i dumni, że możemy kontynuować długą współpracę – obejmującą dziesięciolecia – z izraelskim Ministerstwem Obrony i izraelską marynarką wojenną. Nowa klasa okrętów podwodnych zapewni Izraelowi najbardziej zaawansowane możliwości, oparte na innowacyjnej, najnowocześniejszej technologii.Umowa ta dowodzi głębokiego zaangażowania thyssenkrupp Marine Systems w zagwarantowanie długoterminowego bezpieczeństwa Izraela. Została ona podpisana po dokładnym i szeroko zakrojonym procesie przygotowawczym, dlatego chciałbym podziękować naszym partnerom w Ministerstwie Obrony i Marynarce Wojennej Izraela za ich zaangażowanie i profesjonalizm– powiedział Dr Rolf Wirtz, CEO thyssenkrupp Marine Systems.
Okręt typu Dolphine-II

Czytaj też: Demogorgon to nowy dron od firmy Kratos Defense tworzony w ramach programu OBSS

Na ten moment trudno powiedzieć, czym dokładnie będą te nowoczesne okręty podwodne. Pewne jest jednak, że typ Dakar będzie miał zupełnie nową konstrukcję, która ma być specjalnie zaprojektowana po to, aby spełnić wymagania operacyjne izraelskiej marynarki wojennej. Te trzy okręty finalnie zastąpią pierwszą partię okrętów podwodnych klasy Dolphin, ale wprowadzenie ich na służbę jest odległe.

W ramach ostatniego wspólnego projektu z izraelską marynarką wojenną, projektu SA’AR-6, dostarczyliśmy cztery korwety na czas i w ramach budżetu. W związku z tym bardzo cieszymy się na ponowną współpracę z naszym wieloletnim partnerem. – kontynuował prezes thyssenkrupp Marine Systems.

Czytaj też: Produkcja nowej fregaty USA ruszy w tym roku. Co wiadomo o typie Constellation?

Wspomina się, że pierwszy egzemplarz okrętu typu Dakar, czyli z oczywistych względów INS Dakar, wejdzie na służbę w 2027 roku, a przynajmniej tak wcześniej przewidywano. Teraz możemy być pewni, że zanim podjęty właśnie kontrakt wejdzie w życie, thyssenkrupp Marine Systems będzie musiał przeprowadzić rozległe rozmowy ze swoimi dostawcami, których firmie oczywiście nie brakuje.