Akumulatory dla okrętów podwodnych projektu U212 NFS, projektu U212 NFS,

Akumulatory dla okrętów podwodnych projektu U212 NFS już po przeglądzie projektu

W styczniu we włoskiej stoczni Fincantieri w Muggiano odbyła się uroczystość cięcia blach pod budowę pierwszego z dwóch zmodyfikowanych okrętów podwodnych typu U212 NFS dla włoskiej marynarki wojennej. Dziś dowiedzieliśmy się, że nowe, wymagające odpowiednich testów akumulatory dla okrętów podwodnych projektu U212 NFS zaliczyły jeden z pierwszych etapów, czyli przegląd projektu systemu (SDR).

Akumulatory dla okrętów podwodnych projektu U212 NFS z pierwszym kamieniem milowym

Organizacja Współpracy w Zakresie Uzbrojenia (OCCAR) poinformowała 16 marca, że nowy system akumulatorów na bazie litu dla U212 NFS pomyślnie zakończył przegląd projektu. To jest równoznaczne z kolejnym kamieniem milowym w myśl dostarczenia okrętu na służbę, bo gdyby akumulatory utknęły na tym etapie, opóźnienie zaliczyłby cały okręt. Przegląd projektu był w tym przypadkiem obowiązkowym krokiem naprzód w rozwoju, ewentualnej produkcji i integracji na pokładzie okrętów U212 NFS.

Czytaj też: Czym są PPZR Piorun? W nasze rodzime zestawy rakiet przeciwlotniczych uwierzyło nawet USA

Nie jest to oczywiście przypadkiem, bo głównymi celami w SDR było wykazanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa i zwiększenie pojemności operacyjnej całego pakietu akumulatorów litowych. Pozytywne zaliczenie SDR zostało osiągnięte dzięki wspólnemu wysiłkowi wszystkich zainteresowanych stron pod przewodnictwem Fincantieri, ale to nie koniec wyzwań stawianych przed tymi akumulatorami.

Czytaj też: Co pancerne pociągi robią w Ukrainie? Niegdyś robiły wrażenie, teraz wywołują uśmiech politowania, ale mają sens

W przyszłości czekać je będzie tak zwany Krytyczny Przegląd Projektu, który definitywnie zakończy prace nad tym innowacyjnym i strategicznym systemem magazynowania energii, mającym spełniać wymagania operacyjne włoskiej marynarki wojennej. Ta w dążeniu do swoich okrętów podwodnych nowej generacji (tytułowych U212 NFS) postawiła na udoskonalenie konstrukcji U212A, wydłużając o 1,2 metra kadłub ciśnieniowy i ulepszając platformę o całkowitej długości rzędu około 59 metrów i wyporności powierzchniowej około 1600 ton.

Czytaj też: Czym są rosyjskie bombowce Su-34? To jedne z najbardziej zaawansowanych maszyn

U podstaw okręty podwodne projektu U212 NFS zostały opracowane z myślą o zwiększeniu wytrzymałości, elastyczności operacyjnej i możliwości sprzętu. Zawdzięczają to nowemu systemowi walki, czujnikom i planowanym systemom uzbrojenia, które znajdą się na ich pokładzie, wśród których znajdą się pociski manewrujące dalekiego zasięgu typu deep strike. Wszystko to sprawi, że U212NFS będą odgrywały kluczową rolę w morskich głębinach, w wielodomenowych i wielonarodowych scenariuszach operacyjnych.