Xiaomi czy Apple? Które smartfony chętniej wybierają Europejczycy?

Xiaomi opublikowało raport kwartalny na temat finansów firmy i udziału w rynku za II kwartał tego roku. Pokazuje on, jak mocno marka ugruntowała swoją pozycję na globalnym rynku, a zwłaszcza w Europie.
Xiaomi 12S Ultra

Xiaomi 12S Ultra

Xiaomi wciąż rośnie w siłę i nie dotyczy to tylko smartfonów, ale również tabletów, słuchawek czy ogólnej elektroniki użytkowej

Jak pokazuje kwartalny raport opublikowany przez firmę, globalny zasięg marki stale się zwiększa. Obecnie Xiaomi plasuje się w pierwszej trójce aż na 55 rynkach na całym świecie, będąc jednym z najpopularniejszych dostawców smartfonów. W przypadku 67 rynków — firma znalazła się w pierwszej piątce. Są to naprawdę świetne wyniki, ale prezentują się o wiele lepiej, gdy zerkniemy na Europę. Na naszym kontynencie Xiaomi odpowiada za 21,7% wszystkich dostaw telefonów, zajmując drugie miejsce, co oznacza, że ustępuje jedynie Samsungowi, a wyprzedza Apple. Trudno się temu dziwić biorąc pod uwagę różnorodność oferowanych przez producenta modeli.

Czytaj też: vivo notuje rekordowy wzrost w segmencie smartfonów premium

Jeśli chodzi o przychody, Xiaomi ogłosiło, że jej zagraniczne przychody stanowią obecnie 48,4% całkowitych przychodów, co oznacza, że ​​prawie połowa zależna jest od działalności poza Chinami. W drugim kwartale 2022 r. firma odnotowała 4,95 miliarda dolarów przychodów z zagranicy.

Warto też wspomnieć o rozpoznawalności marki. W sierpniu Xiaomi znalazło się po raz czwarty z rzędu na liście Fortune Global 500 i zajęło 266 miejsce, awansując o 72 miejsca od 2021 r. Oczekuje się, że w kolejnych latach rozpoznawalność marki będzie tylko rosła.