Terminale płatnicze nie tylko do płacenia. Tę konkretną funkcję szczególnie w nich lubimy

Codziennie zbliżacie do nich swoje karty, a być może nie wiecie, że terminale płatnicze mają mnóstwo dodatkowych funkcji. Można je traktować jako bankomat, wpłatomat, a w niektórych przypadkach nawet automat do biletów okresowych. Wszystko stanie się jasne za sprawą wyników badania przeprowadzonego na zlecenie PolCard from Fiserv.
Terminale płatnicze nie tylko do płacenia. Tę konkretną funkcję szczególnie w nich lubimy

Największą popularnością wśród ankietowanych cieszy się funkcja cashbacku, czyli możliwość wypłacania gotówki bezpośrednio z kasy sklepowej za pomocą terminala. Na taką funkcję wskazało aż 40,9% badanych. Największym wzięciem funkcja cieszy się wśród osób młodszych: 30-39 lat (61,3%) oraz 18-29 lat (44,8%).

A gdzie najczęściej wypłaca się gotówkę z kasy sklepu przez terminal płatniczy? Okazuje się, że korzystają z tej funkcji zarówno mieszkańcy wsi (45,7%), jak i dużych miast, czyli takich powyżej 250 tys. mieszkańców (41,8%). Jako drugą w kolejności pod względem popularności funkcję terminali wskazano możliwość płatności w obcej walucie (32,3%).

Możliwość wpłacania pieniędzy na swoją kartę w kasie sklepu (odwrotność cashbacku) za pomocą terminala płatnicze doceniło 31% Polaków

Największą popularnością sklepowy wpłatomat cieszy się wśród osób najmłodszych (wskazała na tę funkcję ponad połowa respondentów w wieku 18-29 lat). W tej samej grupie jest najwięcej osób, które płacą za zakupy wyłącznie bezgotówkowo, o ile w danym miejscu tak się da.

Czytaj też: Płatności online w Polsce. Tradycyjne przelewy powoli odchodzą do lamusa. Co zamiast nich?

Z zasilenia własnej karty wpłatą do kasy sklepu można skorzystać przy okazji zakupów i w ten sposób nie nosić się ze sobą gotówki. Aż 20% respondentów docenia możliwość zwrotu środków na kartę, a 18% pozostawienia przez terminal napiwku. Możliwość kupienia okresowego biletu komunikacji miejskiej bezpośrednio na kartę docenia 15% badanych.

Za co więc kochamy terminale płatnicze? W badaniu przeprowadzonym na zlecenie PolCard from Fiserv wygrała wygoda, na którą wskazało aż 42% Polaków. Wśród innych korzyści wymieniono szybkość realizacji transakcji (28,8%), prostotę obsługi (28,6%) oraz oszczędność czasu (28,4%).