Wyjątkowa stal do druku 3D z MIT może odmienić produkcję samochodów Tesli

Obecnie samochody powstają głównie poprzez połączenie całych setek elementów, co tyczy się nawet karoserii, którą bardzo, ale to bardzo chce uprościć Tesla, stawiając na swoje megacasty. Jednak wygląda na to, że firma nie jest ślepa na dzieła innych i tak też jej uwagę przykuła wyjątkowa stal do druku 3D z MIT. Ten może zostać wykorzystany przez Teslę do produkcji całkowicie elektrycznych pojazdów z zaledwie kilku wielkich części.
megacast Tesli, akumulatory 4680
megacast Tesli, akumulatory 4680

Nowa stal do druku 3D z MIT może pomóc Tesli w realizacji megacastowego marzenia

Duet studentów z Massachusetts Institute of Technologii (Ian Chen i Kyle Markland) zajął trzecie miejsce w konkursie ASM Materials Education Foundation’s 2022 Undergraduate Design Competition. Wszystko przez wyjątkowy, drukowalny w 3D stop stali, którego powstanie zostało zainspirowane innowacyjnym podejściem produkcyjnym Tesli, w którym to wykorzystuje się wspomniane megacasty do produkcji samochodów. Sam stop stali ma być wykorzystywany nie do produkcji samych samochodów, a wielkich form odlewniczych.

Czytaj też: Największe ogniwo akumulatorowe LFP w Europie pochodzi z Bałkanów! Wiemy, kiedy trafi do sprzedaży

Megacasty Volvo, będzie produkować samochody z wielkich odlewów, odlewy Volvo, Volvo
Volvo również idzie w megacasty

Ten nowy rodzaj stali powstał pod czujnym okiem Gregory’ego Olsona, czyli specjalisty w dziedzinie obliczeniowej nauki o materiałach, która wykorzystuje modelowanie i symulację komputerową do zrozumienia i projektowania nowych materiałów. Jego metodologia została wykorzystana przez Apple do opracowania zegarka Apple Watch i wzbudziła zainteresowanie prezesa Tesli, Elona Muska. Nie bez powodu, bo rozwiązuje problem odlewania wielkich elementów, które zwykle są kruche i niewytrzymałe, a związany z nimi proces produkcyjny zwyczajnie wolny i tym samym bardziej kosztowny.

Czytaj też: Tak proton porusza się w wodzie. Rozwiązanie zagadki przyszło po ponad 200 latach

Rozwiązaniem tego jest chłodzenie konformalne, w którym to wąskie kanały obejmują całą formę odlewniczą, a przez nie w celu przyspieszenia chłodzenia przepływa chłodziwo lub woda. Tego typu odlewy są w zasięgu wspomnianej stali, na którą zespół złożył już wniosek patentowy w USA i którą interesuje się właśnie Tesla,