Prowadzisz firmę i chcesz skorzystać z Meta Verified? Słono za to zapłacisz

Meta ogłosiła rozszerzenie swojej usługi Meta Verified na użytkowników biznesowych. Jednak w porównaniu do osób indywidualnych będzie to kosztować dwa razy drożej. Czy taki wydatek jest opłacalny? I co właściwie daje taka usługa?
Meta Verified dla biznesu
Meta Verified dla biznesu

Media społecznościowe to świetne miejsce do nawiązywania znajomości zarówno prywatnych, jak i pozyskiwania klientów dla prowadzonego przez siebie biznesu. W związku z tym każde konto jest łakomym kąskiem dla cyberprzestępców, którzy mogą próbować je przejąć. Ponadto praktycznie każdy może podszywać się pod kogoś innego. Dlatego jakiś czas temu został wprowadzony mechanizm weryfikacji tożsamości dla każdej osoby indywidualnej. Oczywiście należy przy tym uiścić opłatę. Ale jeśli chcesz zweryfikować swoją firmę, zapłacisz znacznie więcej.

Jak działa Meta Verified?

Zacznijmy najpierw od samego początku, czyli ogólnych założeń usługi Meta Verified. Nie są one żadną tajemnicą i można znaleźć je na oficjalnej stronie molocha. Czytamy tam:

Meta Verified zapewnia weryfikację na podstawie oficjalnego dokumentu tożsamości, profilaktyczną ochronę konta, dostęp do bezpośredniej pomocy dotyczącej konta i nie tylko. Uzyskaj te wyjątkowe korzyści na Instagramie lub Facebooku za 11,99 USD w przypadku subskrypcji w przeglądarce internetowej lub 14,99 USD w przypadku subskrypcji w aplikacji.

W ramach płatności użytkownik może liczyć na takie rzeczy, jak m.in. zabezpieczenie konta za pomocą wymaganego uwierzytelniania dwuskładnikowego, zdobywa także ekskluzywne naklejki w Relacjach i Rolkach na Facebooku i Instagramie.

Meta Verified

Czytaj też: Nie chcesz reklam na Facebooku i Instagramie? Meta ma na to rozwiązanie

O ile użytkownik prywatny musi zapłacić wspomniane 11,99/14,99 dolarów, o tyle w przypadku biznesu będzie to 27,99 dolarów miesięcznie w aplikacji oraz 21,99 dolarów w wersji webowej. Można także kupić zestaw obejmujący weryfikację zarówno konta Facebook, jak i Instagrama za 34,99 dol./mies. Rozwiązanie to zaczyna przypominać działania Elona Muska, który wprowadził na platformie X (wcześniej Twitter) konta Premium. Tam jednak miało to być działanie wymierzone w boty i spamerów.

Co daje biznesowi w praktyce Meta Verified ?

Czy nowe rozwiązanie dla biznesu będzie cieszyć się popularnością? Może, jeśli będzie dawać firmom konkretne korzyści. Te, które się zdecydują, otrzymają lepsze miejsca w wynikach wyszukiwania, proaktywną ochronę przeciwko kradzieży konta oraz rekomendację (oznaczenie “zweryfikowana”) w aplikacjach Facebook i Instagram. Dodatkowo, gdy Meta Verified zostanie uruchomione we WhatsApp, dojdzie to tego możliwość tworzenia stron biznesowych oraz wsparcie dla czatu z klientami na różnych urządzeniach.

Weryfikacja dla biznesu będzie wymagać podania numeru telefonu lub adresu e-mail domeny, a zweryfikowani użytkownicy muszą korzystać z uwierzytelniania dwuskładnikowego.

Jak na razie usługa będzie dostępna w wybranych “krajach testowych”, których Meta dokładnie nie wymienia. Dopiero później zostanie udostępniona na resztę świata. A czy to warte swoich pieniędzy? To już niech każdy oceni samodzielnie.