Yamaha odpicuje twój następny rower tak bardzo, że nie uwierzysz

Rozwój na rynku e-bike trwa w najlepsze, a Yamaha chce w nim najwyraźniej przodować i słusznie, bo ma do tego ewidentnie predyspozycje. Dziś dowiedzieliśmy się o najnowszych dwóch pomysłach firmy co do wyposażenia rowerów elektrycznych, które to trafiły do prototypu z rowerami elektrycznymi, który obejmuje dwa ciekawe elementy.
Yamaha odpicuje twój następny rower tak bardzo, że nie uwierzysz

Rowery elektryczne nowej ery od Yamahy, czyli dwa silniki i wspomaganie kierownicy

Yamaha, japoński producent motocykli i rowerów, zaprezentował swoje najnowsze innowacje w technologii rowerów elektrycznych w formie dwóch prototypowych modeli. W grę wchodzi zarówno napęd na dwa koła, jak i system wspomagania kierownicy, z czego obie te funkcje zostały zaprojektowane w celu zwiększenia osiągów i komfortu rowerów elektrycznych w różnych warunkach drogowych. Oczywiście nie jest to pierwsza firma, która proponuje napęd na dwa koła w e-bike, bo na rynku znajdują się już modele z parą silników elektrycznych, ale Yamaha podchodzi do tego nieco inaczej.

Czytaj też: Twój nowy rower będzie inteligentniejszy od samochodu. To prawdziwa rewolucja

W ogólnym rozrachunku napęd na dwa koła w jednośladach nie jest nową koncepcją dla Yamahy, ponieważ rozwija ją dla motocykli od lat 90. ubiegłego wieku. Jednak mimo dużego sensu, taki projekt nigdy nie zyskał dużej popularności na rynku, ponieważ większość kierowców wolała prostotę i wydajność napędu na jedno koło. Tyle że miało to miejsce w przypadku motocykli, a nie rowerów i w czasach znacznie mniej rozwiniętej technologii napędu elektrycznego. Dlatego właśnie Yamaha ma nadzieję, że teraz napęd na dwa koła będzie bardziej atrakcyjny w rowerach elektrycznych, które na dodatek mają mniejszą masę i moc niż motocykle.

Czytaj też: Opony rodem z kosmosu. Podbiły Marsa i Księżyc, a teraz możesz je kupić do twojego roweru

W praktyce system napędu na dwa koła Yamahy wykorzystuje dwa silniki elektryczne – silnik w piaście na przednim kole i silnik między korbami, który ułatwia wprawianie w ruch tylnego koła. Oczywiście duet silników to nie tylko dwa razy więcej mocy, ale przede wszystkim większa kontrola nad układem napędowym, bo odpowiednio inteligentny system, który będzie nimi zarządzał, będzie w stanie dostosować rozkład mocy między dwoma kołami w zależności od prędkości, terenu i pozycji kierowcy. Wie o tym Yamaha, która twierdzi, że tego typu system może poprawić stabilność, przyczepność i pokonywanie zakrętów przez rowery elektryczne na różnych nawierzchniach.

Czytaj też: Składany rower Bastille, ten składak przywróci ci godność

Proponowane przez firmę Yamaha wspomaganie kierownicy to z kolei funkcja, która przyjmuję formę niewielkiego silnika elektrycznego, który (jak nazwa wskazuje) wspomaga ruchy kierownicy. Takie coś wedle producenta ma zmniejszyć zmęczenie, poprawić komfort i zwiększyć zwrotność na ciasnych zakrętach i przy niskich prędkościach. O ile nie możemy zweryfikować potencjału tych rozwiązań osobiście, to Yamaha zapewne o to walczy, bo zaprezentowała już dwa prototypowe modele rowerów elektrycznych, które mają zarówno wspomniany napęd na dwa koła, jak i wspomaganie kierownicy. Mowa o Y-01W AWD oraz Y-00Z MTB, na których produkcyjną wersję jeszcze poczekamy, bo Yamaha nie ogłosiła jeszcze żadnych szczegółów dotyczących ceny i dostępności tego typu rowerów elektrycznych.