FSR 3.1 to rozwiązania technologiczne, za pomocą których gry wyglądają znacznie lepiej, co jest możliwe między innymi dzięki zwiększonego generowaniu klatek. Wpływa to na skalowanie i rozdzielczość obrazu. Mówiąc krótko – jest prostu lepiej pod każdym względem. Na jakich tytułach można już cieszyć się nowymi możliwościami?
Gdzie działa FSR 3.1?
Jako pierwsze z uaktualnionej wersji FSR skorzystają osoby grające w tytuły od Sony PlayStation Studios: Ghost of Tsushima DIRECTOR’S CUT, Horizon Forbidden West Complete Edition, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Marvel’s Spider-Man Remastered oraz Ratchet & Clank: Rift Apart. Przy jej wykorzystaniu gracze mogą uzyskać ponad 3-krotnie więcej FPS korzystając z kart graficznych AMD Radeon RX 7000 i rozdzielczości 4K lub 1440p.
FSR 3.1 w stosunku do FSR 3 oferuje lepszej jakości skalowanie, lepszy algorytm generowania klatek, nowe API do implementacji FSR i inne. Dokładne wyjaśnienia można znaleźć na oficjalnym blogu AMD. Na wymienionych tytułach się nie skończy, ponieważ wkrótce dojdzie wsparcie dla God of War Ragnarök, Senua’s Saga: Hellblade II, Still Wakes the Deep i wiele, wiele innych. Ma być ich co najmniej 60. Ponadto w lipcu zostanie przez AMD udostępniony zestaw narzędzi deweloperskich FSR 3.1, co pozwoli na upowszechnienie technologii. A na klipie niżej porównanie FSR 3.1 z FSR 2.2.
Czytaj też: AMD nadrabia opóźnienie – FSR zadziała na YouTube i podczas oglądania offline
Warto przypomnieć, że FSR 3.1 zadziała przede wszystkim na kartach AMD Radeon, ale może zaskoczyć również przy układach graficznych Nvidii, w tym z rodzin RTX 30 i RTX 20. Ale nowa technologia to nie wszystko – dostępny jest także pakiet sterownika AMD Software: Adrenalin Edition 24.6.1. Zawiera produkcyjną wersję funkcji AMD Radeon Anti-Lag 2 – zapewnia zwiększenie responsywności gier poprzez obniżenie opóźnień. Funkcja ta jest obsługiwana i domyślnie włączona w Counter-Strike ,2 oferując zmniejszenie opóźnień o 37% przy kartach graficznych AMD Radeon i procesorów AMD Ryzen serii G.