Digital Foundry przedstawiło pełne zestawienie specyfikacji systemowych dla konsoli Nintendo nowej generacji. Przypomnę, że jej premiera planowana jest na 5 czerwca, a więc zostało mniej niż miesiąc. Spodziewać się hitu czy raczej wielkiego rozczarowania?
Nintendo Switch 2 w pełnej krasie
Zacznijmy od początku, czyli serca urządzania. Procesor ARM Cortex A7BC uruchamia 64-bitowy zestaw instrukcji ARMv8 z włączonymi rozszerzeniami kryptograficznymi, bez obsługi 32-bitów w SDK i oferuje 64 KB pamięci podręcznej w instrukcji L1 oraz kolejne 64 KB dla pamięci podręcznej danych L1. Każdy z ośmiu rdzeni ma 256 KB pamięci podręcznej L2, współdzieląc 4 MB pamięci podręcznej L3. Podobnie jak w przypadku oryginalnego procesora Nintendo Switch, nie wszystkie rdzenie będą dostępne dla gier, ponieważ dwa będą zarezerwowane do uruchamiania systemu operacyjnego. Jeśli chodzi o maksymalną prędkość taktowania procesora, może on osiągnąć nawet 1,7 GHz, w tym standardowo 1100 MHz dla trybu przenośnego i 998 MHz dla trybu dokowanego. Według Digital Foundry maksymalna prędkość taktowania jest teoretycznym maksimum, które można osiągnąć w określonych okolicznościach.
Jeśli chodzi o GPU Nintendo Switch 2, potwierdzono poprzednie wycieki. Układ jest zbudowany na architekturze Ampere (czyli tej samej, która zasila GPU serii RTX 30), ma 1536 rdzeni CUDA i działa z częstotliwością 561 MHz w trybie przenośnym oraz 1007 MHz w trybie dokowanym. GPU może działać z częstotliwością do 1,4 GHz, ale nie jest jasne, czy deweloperzy mogą zwiększyć GPU powyżej podanych wartości. Ponadto nie będą mogli wykorzystać wszystkich zasobów GPU, ponieważ niektóre są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla systemu. Jeśli chodzi o możliwości śledzenia promieni konsoli, Nintendo Switch 2 jest oceniane na około 10 gigarayów na sekundę w trybie mobilnym oraz 20 w trybie dokowanym.
Czytaj też: Nintendo Switch 2 – chcesz wiedzieć, ile pamięci zajmą Twoje ulubione gry?
Nintendo Switch 2 ma mieć 12 GB pamięci RAM LPDDR5X. Ale nie cała będzie dostępna dla gier. Pamięć RAM jest dostarczana z dwoma modułami 6 GB i przepustowością odpowiednio 102 GB/s i 68 GB/s dla trybów dokowanego i przenośnego, a w każdej opcji 3 GB pamięci RAM zostanie zarezerwowane dla systemu operacyjnego, co stanowi znacznie większy fragment pamięci RAM zarezerwowany dla funkcji niezwiązanych z grami w porównaniu z oryginalnym Switchem.
Za pośrednictwem SDK systemu Digital Foundry było również w stanie potwierdzić, w jaki sposób specjalnie stworzony FDE (File Decompression Engine) Nintendo Switch umożliwi szybszą i bardziej energooszczędną dekompresję. Nintendo Switch 2 będzie obsługiwać wiele opcji NVIDIA DLSS – opcje DLAA, 1x, 2x i 3x. Chociaż szczegóły nie są dostępne, spekuluje się, że mogą być równoważne trybom Quality, Balanced i Performance dostępnym na PC.
Ogólnie zapowiada się nieźle, choć wiele rozwiązań może wydawać dziwnych.