Klawiatura integruje ekran TFT LCD o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli, obsługujący dotyk wielopunktowy (10 punktów) oraz oferujący regulację kąta nachylenia. Producent chwali się, że urządzenie zajmuje jedynie 320 x 140 mm powierzchni biurka i można je złożyć, gdy nie jest używane.
Pomysł wydaje się atrakcyjny dla programistów i użytkowników biznesowych, którzy potrzebują drugiego ekranu do pracy. Jednak stosunkowo niska rozdzielczość i nietypowe proporcje mogą ograniczyć ilość użytecznych treści, które można wyświetlić.
Problem tkwi również w kompatybilności. Brak informacji o wsparciu dla macOS i Linuksa sugeruje, że urządzenie zostało zaprojektowane wyłącznie dla systemu Windows, co znacznie ogranicza jego użyteczność.
Klawiatura wyposażona jest w niebieskie przełączniki mechaniczne, które można dostosować do własnych preferencji. Urządzenie oferuje pełną personalizację, w tym wybór typów przełączników i klawiszy, a także podświetlenie RGB LED. Do komputera łączy się kablem USB 3.2 Gen 1, a dodatkowe zasilanie można dostarczyć przez port USB-C.
Jednak przy wadze 1,5 kg trudno mówić o prawdziwej przenośności. Za prawie 450 dolarów kupujący mogą zastanawiać się, czy naprawdę warto wydać takie pieniądze, zamiast kupić osobno mechaniczną klawiaturę i dodatkowy monitor.

Historia dziwnych akcesoriów komputerowych
Klawiatura Thanko to nie pierwsza próba połączenia różnych funkcji w jednym urządzeniu peryferyjnym. Historia zna wiele podobnie nietypowych gadżetów:
PlusDeck – odtwarzacz kaset w komputerze
Południowokoreańska firma BTO stworzyła PlusDeck – odtwarzacz kaset audio, który mieścił się w pustej wnęce 5,25″ w komputerze stacjonarnym. Produkt pojawił się w 2001 roku za 150 dolarów, w czasach gdy CD-ROM-y były już powszechnie dostępne od niemal 20 lat.
iSmell – zapachowe doświadczenia
Firma DigiScent opracowała “iSmell” – urządzenie, które miało wprowadzić zapachy do rozrywki cyfrowej. Użytkownicy mieli wąchać perfumy na stronie Chanel czy zapach prochu w grach FPS. Pomimo zebrania 20 milionów dolarów finansowania, firma zbankrutowała, nie sprzedając ani jednej sztuki.
Peregrine Gaming Glove – rękawica gamingowa
Iron Will Innovations stworzył rękawicę z 18 punktami dotykowymi, która miała zastąpić tradycyjną klawiaturę w grach strategicznych i MMO. Za 129 dolarów gracze otrzymywali urządzenie, które w praktyce działało jak mysz z 18 przyciskami umieszczonymi na dłoni.
3rd Space Gaming Vest – kamizelka do gier
TN Games opracowało kamizelkę z systemem pneumatycznym, która miała symulować odczucia fizyczne w grach – od postrzałów po wybuchy. Urządzenie za 190 dolarów używało ośmiu komór pneumatycznych do generowania siły do 10 funtów na punkt kontaktu.
Innowacja czy marketingowy chwyt?
Przypadek klawiatury Thanko pokazuje typowy dylemat współczesnego rynku akcesoriów komputerowych. Z jednej strony producenci starają się wyróżnić na nasyconym rynku, oferując innowacyjne rozwiązania. Z drugiej – często powstają produkty, które łączą funkcje już dostępne osobno, ale za cenę znacznie przewyższającą koszt zakupu komponentów oddzielnie.
Czytaj też: Wideorecenzja Keychron K2 HE. Przez palce do serca, a ta klawiatura kompletnie mną zawładnęła
Klawiatura z ekranem dotykowym może okazać się przydatna dla wąskiej grupy użytkowników – szczególnie tych pracujących w ograniczonej przestrzeni biurowej. Dla większości jednak prawdopodobnie pozostanie ciekawostką technologiczną o wątpliwej użyteczności praktycznej.