Budżetowa marka, która przebiła profesjonalne rowery elektryczne. Co skrywają Galaxy od Heybike?
Seria Galaxy opiera się na nowych silnikach centralnych Venus i Venus Plus od Heybike. Co ciekawe, choć oba oferują stałą moc na poziomie 250 watów (zgodnie z regulacjami UE), to różnią się momentem obrotowym, który wynosi aż 100 Nm w modelach Plus (T, M, X) i 80 Nm w modelach miejskich C i K. W połączeniu z czujnikami momentu obrotowego zapewnia to niezwykle naturalne wrażenia z jazdy, które są znacznie lepsze niż typowe rowery z silnikiem w piaście.
Czytaj też: Kupujesz to siodełko rowerowe i siadasz, jak na chmurce. Cena? Szykuj czterocyfrową kwotę

Model | Silnik | Przerzutki | Akumulator | Zasięg (PAS) | Koła/Opony | Widelec | Ładowność | Waga |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Galaxy T – Trekking | Venus Plus – 100 Nm | Shimano Alivio 9-biegów | 500 Wh | 135 km | 27.5″ × 2.4″ | Amortyzator Suntour | do 125 kg | ok. 26 kg |
Galaxy M – Górski | Taki jak T | Shimano CUES 9-biegów | 500 Wh | 135 km | 27.5″ × 2.35″ z bieżnikiem | Suntour, skok 120 mm | 125 kg | 24 kg |
Galaxy X – Cargo | Venus Plus – 100 Nm | Shimano CUES 9-biegów | 500 Wh | 135 km | 24″ przód, 20″ tył | Widelec amortyzowany | 150 kg | ok. 30 kg |
Galaxy C – Miejski | Venus – 80 Nm | Shimano Nexus 7-biegów | 500 Wh | 135 km | 27.5″ Big Ben Plus | Sztywny widelec + sztyca z amort. | 125 kg | ok. 25 kg |
Galaxy K – Kompaktowy | Venus – 80 Nm | Shimano CUES 9-biegów | 330 Wh | 90 km | 20″ × 2.15″ Big Ben Plus | Sztywny widelec + odboje | 125 kg | 23 kg |
Heybike nie oszczędzał na częściach i w efekcie każda rama wykonana jest z aluminium 6061, z charakterystycznym sześciokątnym profilem rur dla dodatkowej sztywności. Wszystkie modele mają hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT-200, opony Schwalbe i nawet stosunkowo rzadko stosowane czujniki momentu. Modele T i M otrzymały amortyzatory SR Suntour, a wersja X ma kierunkowskazy i platformę transportową z systemem MIK Click-Go. Co ciekawe, rowery są dostarczane w kartonach nadających się do recyklingu, które można na dodatek samodzielnie przerobić na stojaki lub narzędzia montażowe.
Czytaj też: Już nigdy nie spojrzysz na rowery tak samo. Elektryzujące nowości od KTM
Seria Galaxy zadebiutowała w Europie na Eurobike 2025 w bardzo kuszących cenach, bo model Galaxy K firma wyceniła na 2099 euro, czyli około 8820 złotych, modele Galaxy T/M/C na 2299 euro (9650 zł), a dedykowany do zadań transportowych Galaxy X na 2399 euro (około 10000 zł). To naprawdę atrakcyjna oferta w segmencie rowerów z napędem centralnym, jako że podobnie wyposażone modele innych marek często przekraczają 12000 złotych. Niestety Heybike nie ogłosił jeszcze oficjalnej dystrybucji poza Europą Zachodnią, więc w Polsce wiele zależy od łańcucha dostaw i certyfikacji.





Czytaj też: Elektryczny rower gravelowy, o jakim marzyłeś. Nie wierzysz? No to patrz
Na papierze cała seria Galaxy od Heybike to coś więcej niż tylko kolejna tania propozycja z Chin. To skok jakościowy zarówno w kontekście komponentów, jak i komfortu jazdy oraz momentu obrotowego przy zachowaniu ceny poniżej 2500 €. Dla polskich użytkowników szukających roweru z napędem centralnym, który nie kosztuje fortuny, Galaxy może być świetnym kompromisem… a przynajmniej wtedy, kiedylokalna dostępność i wsparcie będą nadążać za ambicjami.