Zrobili te rowery specjalnie dla Ciebie. Heybike Galaxy mają przebić modele kosztujące krocie

Świat rowerów elektrycznych rozwija się błyskawicznie, ale rzadko się zdarza, by budżetowa marka przyciągała uwagę całej branży na dużych targach. Tego jednak dokonał Heybike na Eurobike 2025, prezentując serię Galaxy, czyli pięć nowych e-bike z silnikami między korbami, które zachwycają nie tylko ceną, ale też momentem obrotowym, integracją i designem wykraczającym poza segment budżetowy.
Zrobili te rowery specjalnie dla Ciebie. Heybike Galaxy mają przebić modele kosztujące krocie

Budżetowa marka, która przebiła profesjonalne rowery elektryczne. Co skrywają Galaxy od Heybike?

Seria Galaxy opiera się na nowych silnikach centralnych Venus i Venus Plus od Heybike. Co ciekawe, choć oba oferują stałą moc na poziomie 250 watów (zgodnie z regulacjami UE), to różnią się momentem obrotowym, który wynosi aż 100 Nm w modelach Plus (T, M, X) i 80 Nm w modelach miejskich C i K. W połączeniu z czujnikami momentu obrotowego zapewnia to niezwykle naturalne wrażenia z jazdy, które są znacznie lepsze niż typowe rowery z silnikiem w piaście.

Czytaj też: Kupujesz to siodełko rowerowe i siadasz, jak na chmurce. Cena? Szykuj czterocyfrową kwotę

ModelSilnikPrzerzutkiAkumulatorZasięg (PAS)Koła/OponyWidelecŁadownośćWaga
Galaxy T – TrekkingVenus Plus – 100 NmShimano Alivio 9-biegów500 Wh135 km27.5″ × 2.4″Amortyzator Suntourdo 125 kgok. 26 kg
Galaxy M – GórskiTaki jak TShimano CUES 9-biegów500 Wh135 km27.5″ × 2.35″ z bieżnikiemSuntour, skok 120 mm125 kg24 kg
Galaxy X – CargoVenus Plus – 100 NmShimano CUES 9-biegów500 Wh135 km24″ przód, 20″ tyłWidelec amortyzowany150 kgok. 30 kg
Galaxy C – MiejskiVenus – 80 NmShimano Nexus 7-biegów500 Wh135 km27.5″ Big Ben PlusSztywny widelec + sztyca z amort.125 kgok. 25 kg
Galaxy K – KompaktowyVenus – 80 NmShimano CUES 9-biegów330 Wh90 km20″ × 2.15″ Big Ben PlusSztywny widelec + odboje125 kg23 kg

Heybike nie oszczędzał na częściach i w efekcie każda rama wykonana jest z aluminium 6061, z charakterystycznym sześciokątnym profilem rur dla dodatkowej sztywności. Wszystkie modele mają hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT-200, opony Schwalbe i nawet stosunkowo rzadko stosowane czujniki momentu. Modele T i M otrzymały amortyzatory SR Suntour, a wersja X ma kierunkowskazy i platformę transportową z systemem MIK Click-Go. Co ciekawe, rowery są dostarczane w kartonach nadających się do recyklingu, które można na dodatek samodzielnie przerobić na stojaki lub narzędzia montażowe.

Czytaj też: Już nigdy nie spojrzysz na rowery tak samo. Elektryzujące nowości od KTM

Seria Galaxy zadebiutowała w Europie na Eurobike 2025 w bardzo kuszących cenach, bo model Galaxy K firma wyceniła na 2099 euro, czyli około 8820 złotych, modele Galaxy T/M/C na 2299 euro (9650 zł), a dedykowany do zadań transportowych Galaxy X na 2399 euro (około 10000 zł). To naprawdę atrakcyjna oferta w segmencie rowerów z napędem centralnym, jako że podobnie wyposażone modele innych marek często przekraczają 12000 złotych. Niestety Heybike nie ogłosił jeszcze oficjalnej dystrybucji poza Europą Zachodnią, więc w Polsce wiele zależy od łańcucha dostaw i certyfikacji.

Czytaj też: Elektryczny rower gravelowy, o jakim marzyłeś. Nie wierzysz? No to patrz

Na papierze cała seria Galaxy od Heybike to coś więcej niż tylko kolejna tania propozycja z Chin. To skok jakościowy zarówno w kontekście komponentów, jak i komfortu jazdy oraz momentu obrotowego przy zachowaniu ceny poniżej 2500 €. Dla polskich użytkowników szukających roweru z napędem centralnym, który nie kosztuje fortuny, Galaxy może być świetnym kompromisem… a przynajmniej wtedy, kiedylokalna dostępność i wsparcie będą nadążać za ambicjami.