Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku

Według najnowszego raportu Newzoo, prywatne wydatki użytkowników na gry i aplikacje mobilne w 2016 roku sięgną prawie 45 mld dolarów. Co ważne, aż 82% tej kwoty wygenerują gry mobilne.

Rynek gier i aplikacji mobilnych z roku na rok generuje coraz większe przychody. Ma na to wpływ między innymi łatwy dostęp do smartfonów i tabletów oraz coraz niższe ceny samych urządzeń. Na rynku pojawia się coraz więcej producentów, którzy chcąc zaskarbić sobie przychylność użytkowników, opracowują rozwiązania, pozwalające na obniżenie końcowej ceny multimedialnego telefonu czy tabletu.

Jak wynika z raportu Newzoo, w lipcu bieżącego roku na całym świecie było ponad 3 mld aktywnych urządzeń mobilnych. Jeśli chodzi o same smartfony, to do końca 2016 roku możemy liczyć na 2,3 mld aktywnych użytkowników, z których 1,9 mld gra w gry mobilne. Warto także podkreślić, że 34,8% wszystkich urządzeń stanowiły rozwiązania Apple. Samsung z kolei, utrzymuje równie silną pozycję z udziałem na poziomie 23,3%. Ranking pięciu najpopularniejszych producentów urządzeń mobilnych zamykają: Huawei, Xiaomi oraz Lenovo.

Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w tym roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów. Jeśli chodzi o podział na poszczególne rynki, to za lwią część tej kwoty odpowiada region Azji i Pacyfiku – 24,6 mld dolarów (86% gry, 14% pozostałe aplikacje). Na drugim miejscu znajduje się Ameryka Północna – 10,1 mld dolarów (72% gry, 28% pozostałe aplikacje), za nią Europa – 6,2 mld dolarów (83% gry, 17% pozostałe aplikacje).

Tendencję wzrostową widoczną również, na polskim rynku gier:

Z miesiąca na miesiąc przybywają nam miliony nowych użytkowników, którzy coraz chętniej dokonują zakupów w naszych aplikacjach. W pierwszej połowie bieżącego roku zanotowaliśmy 4 mln zł przychodów i 2,3 mln zł zysku netto, czyli już prawie 1 mln więcej niż w całym 2015 roku (1,4 mln zysku netto). Możemy śmiało powiedzieć, że pod tym względem, ten rok, będzie rokiem rekordowym. Co ważne już niedługo wchodzimy także na rynek NewConnect. — komentuje Damian Fijałkowski współzałożyciel studia T-Bull S.A, które stworzyło grę Top Speed (10 milionami użytkowników na całym świecie).

0
Źródło: Newzoo
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.