Festiwal Games for Impact tuż za rogiem

Podstawową rolą festiwalu jest wspólne znalezienie odpowiedzi na kilka kluczowych pytań. Czy gry, poza sferą rozrywkową, mogą też znaleźć zastosowanie w medycynie i edukacji? Czy angażujące społeczeństwo produkcje są potrzebne i czy faktycznie da się dzięki nim zmieniać świat? Wśród 30 zaprezentowanych gier znajdą się takie tytuły jak: “That Dragon, Cancer”, w której Amy i Ryan Green udokumentowali swoje zmagania z chorobą nowotworową syna i żałobę po jego śmierci, “This War of Mine” opowiadające o dramacie cywili w okupowanym mieście, “Indygo” poruszające kwestię zmagania się z depresją czy “My Memory of Us” dotykające tematu wojny widzianej oczami dziecka.
games for impact
games for impact

W programie wydarzenia znaleźć można prelekcje i panele gości specjalnych m.in. Asi Burak z nowojorskiego Games for Change, która opowia o historii gier zaangażowanych, Jurriaana Van Rijsvijka z Games for Health Europe o medycznych zastosowaniach gier i Rafała Legiędzia z Solidbrain o technologiach VR/AR. Inaugurację uświetni koncert zeposłu JAAA! z wizualizacjami Karoliny Głusiec i montażem materiałów z gier wideo uczestniczących w festiwalu.

W trakcie festiwalu goście będą mogli wziąć udział w warsztatach takich jak “Średniowiecze z Minecraftem”, prezentujących potencjał edukacyjny gry studia Mojang, a także “Pokażę Ci fajną historię”, w których dzieci zapoznają się z podstawami programowania i zyskają punkt wyjścia do tworzenia własnych Visual Novels. Na miejscu dostępne będą także komputery PC z goglami VR/AR, na których udostępnione zostaną aplikacje i gry, nie tylko już wydane, ale te, które czekają na premierę. Udział w festiwalu jest bezpłatny, ale wymaga wcześniejszej rezerwacji. Pełny program można znaleźć na oficjalnej stronie Games for Impact.

Na gry rozwijające empatię i poruszające tematy praw człowieka zwrócił ostatnio uwagę Grzegorz Zyzik, który poprowadził wykład w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich. Jego zdaniem taka forma przekazu z powodzeniem może być wykorzystywana jako nośnik informacji i narzędzie edukacyjne. | CHIP