Tak naprawdę Gridskin to autorska technologia produkcji, którą firma Hutchinson z Francji wykorzystuje do produkcji swoich limitowanych opon drogowych 700 x 28C Fusion 5 Performance oraz bezdętkowej opony szutrowej 700 x 40C Touareg. Te ważą kolejno 276 i 473 gramów, czyli szalenie mało, zapewniając jednocześnie wysoką wytrzymałość. Ceny niestety na ten moment nie znamy.
Czytaj też: Elektryczny rower Super73-ZX. Niby podstawowy, ale i tak drogi
Siatka kluczem w nowych oponach Hutchinson
Opony rowerowe Gridskin może i nie są powszechne, ale są szanse, że z czasem zaczną takie być. Zwłaszcza że pokonują konkurencje pod kątem niskiej wagi, którą chlubią się tak samo, jak niską ilością odpadów produkcyjnych. Najważniejszą funkcję pełni w nich specjalna siatka, która składa się z małych pojedynczych sześciokątów.
Skład siatki pozostaje tajemnicą i nic dziwnego, bo to ona pełni tutaj najważniejszą funkcję. Siedząc pod konwencjonalnym gumowym bieżnikiem opony, rozciąga się na jej całej szerokości, przechodząc od krawędzi z jednej strony do krawędzi z drugiej. Ten dodatek zapobiega głębokiemu wnikaniu ostrych przedmiotów w obudowę opony, a także izoluje wszelkie drobne nacięcia, które się pojawiają, zapobiegając ich powiększaniu.
Czytaj też: Gigantyczne koła i bateria, czyli elektryczny rower Juiced RipCurrent S ST
Gdyby tego było mało, dzięki temu dodatkowi opony rowerowe Gridskin ponoć odznaczają się wyższą przyczepnością, a nawet komfortem jazdy. Są jeszcze o 8% lżejsze niż sprzedawane przez tę samą firmę wzmocnione opony Hardskin.
Wytrzymałość i lekkość to nie jedyna zaleta opon rowerowych Gridskin
Hutchinson chwali się też samym procesem produkcyjnym. W porównaniu z produkcją opon Hardskin, nowe opony rowerowe Gridskin obejmują nie cztery oddzielne etapy produkcji, a tylko jeden. Ponoć ogranicza to zużycie energii elektrycznej i generuje mniej dwutlenku węgla.
Czytaj też: Elektryczny rower Torque 1 zapewnia czujnik momentu obrotowego w niskiej cenie
To jednak nie koniec, bo takie ograniczenie procesu produkcyjnego zużywa również mniej gumy. Dodatkowo zmniejsza się też ogólna ilość odpadów, ponieważ w jego ramach na opony nie dodaje się żadnych etykiet ani innych elementów graficznych.