Każdy z trzech modeli, które podejrzycie poniżej, łączy podobna myśl projektowa z nastawieniem na nowoczesny wygląd. Ten budują, przede wszystkim jaskrawe żółte wstawki, ale patrząc po planowanych możliwościach ich układów napędowych, wszystkie te jednoślady są kierowane dla klientów, planujących jedynie miejskie i podmiejskie wojaże.
Koncept elektrycznej hulajnogi Husqvarna BLTZ
Zacznijmy może z nieco mniej spektakularnego poziomu, bo od elektrycznej hulajnogi Husqvarna BLTZ. Ta jest obecnie w fazie koncepcyjnej i najwyraźniej posiada demontowany akumulator, który na jednym ładowaniu ma oferować 40 km zasięgu.
Czytaj też: Cupra UrbanRebel, czyli elektryczny sportowy hothatch, którego nie dostaniecie
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2021%2F09%2FElektryczna-hulajnoga-i-motocykle-Husqvarna-juz-publicznie-3.jpg&w=1600&q=85)
Wedle oficjalnej strony producenta, ta hulajnoga ma zapewniać moc na poziomie 0,5 kW, co sugeruje poziom raczej tej szczytowej, patrząc po tym, że maksymalnie rozpędzi się do 20 km/h. Z wyglądu BLTZ sprawia wrażenie czegoś minimalistycznego, prostego, ale ewidentnie bardziej futurystycznego w porównaniu do innych e-Scooterów na rynku.
Elektryczny motocykl E-Pilen i skuter Vektorr
Kojarzycie motocykle Pilen? Te spalinowe? Jeśli tak, to znajomy wygląd koncepcji E-Pilen nie powinien Was dziwić, bo ta obejmuje podobne nadwozie i panele względem modeli spalinowych. Jednak zamiast baku, elektryczna wersja posiada w miejscu zbiornika na benzynę aż trzy wyjmowane akumulatory z rączką. Te mają zapewniać do 100 km zasięgu na jednym ładowaniu.
Czytaj też: Premiera tanich skuterów elektrycznych Ola S1 i S1 Pro
Jako że mowa tutaj o motocyklu miejskim, jego 10,7-konny (8 kW) silnik elektryczny najpewniej nie pozwala na specjalne szaleństwo na drodze, dlatego powinien rozwijać maksymalnie 100-120 km/h. Wygląda jednak dosyć poważnie, dzięki swojemu podwójnemu systemowi zawieszenia i okrągłemu reflektorowi LED na przodzie.
Klientom ewentualna produkcyjna wersja E-Pilen zapewniłaby znacznie więcej, niż to, co do zaoferowania mógłby mieć Husqvarna Vektorr. Vektorr, to już bowiem bardziej elektryczny skuter miejski, którego maksymalna prędkość wynosi 45 km/h, a zasięg 95 kilometrów.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2021%2F09%2FElektryczna-hulajnoga-i-motocykle-Husqvarna-juz-publicznie-2.jpg&w=1600&q=85)
Czytaj też: Elektryczny motocykl Delfast Dnepr rozwinął rekordową prędkość. Szanse na wersje produkcyjną?
Niestety specyfikacji układu napędowego nie znamy, ale najpewniej w grę wchodziłby skromny 2-3 kW silnik elektryczny.