odświeżenie Forda Focusa 2022, Forda Focusa 2022, Ford Focus 2022

Spójrzcie na odświeżenie Forda Focusa 2022. Zmiany nie ominęły wersji ST

Zgodnie z oczekiwaniami, Ford po wrzuceniu na rynek liftingu Fiesty, odczekał ledwie miesiąc i zapewnił powiew świeżości innemu popularnemu modelowi w Europie. Swoją premierę zaliczyło właśnie odświeżenie Forda Focusa 2022, które dotknęło wszystkie poziomy wyposażenia oraz również wersję ST.

Co zmieniło odświeżenie Forda Focusa 2022? Wprowadzono zmiany na wszystkie poziomy wyposażenia

Jak to zwykle bywa przy faceliftingach, nie możecie liczyć na wielkie zmiany rodem z nowych generacji. Ford w swoim modelu Focus 2022 zadbał jednak o wiele poprawek z zewnątrz i wewnątrz, pielęgnując podejście human-centric. Przeprojektował standardowe reflektory LED ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi, zapewniając prostszy wygląd przedniej konsoli, której maskownica posiada teraz odznakę producenta. Wcześniej ta znajdowała się przy krawędzi maski.

Czytaj też: Premiera nowego BMW Serii 2 Active Tourer. Co przyniosła druga generacja MPV premium?

Te światła można ulepszyć za dodatkową dopłatą do wersji Dynamic Pixel LED, które będą współpracować z przednią kamerą. Wszystko po to, aby nie oślepiać nadjeżdżających z naprzeciwka kierowców, dbać o najlepsze ustawienia zależnie od warunków pogodowych i oświetlać m.in. wnętrze zakrętu. Z kolei na tyle Ford oferuje teraz nową opcję tylnych świateł LED z ciemniejszym obszarem centralnym i inną sygnaturą świetlną.

Zmiany nie ominęły sportowego poziomu ST-Line, bardziej terenowego wydania Active oraz wersji ST dostępnej w hatchbacku i kombi, która z kolei otrzymała nowy design felg aluminiowych i lakier Mean Green. Wewnątrz wszystkie nowe Fordy Focus posiadają najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Forda SYNC 4. Ten jest dostępny za pośrednictwem 13,2-calowego ekranu dotykowego z obsługą aktualizacji bezprzewodowych, a także bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i Android Auto. W nim zintegrowano szereg przełączników, aby stworzyć mniej zagraconą konsolę środkową.

Czytaj też: Test Nissan Qashqai 2021. Wygląda jak zaskoczenie roku

Opcje napędowe odświeżonego Forda Fiesty

W przypadku standardowych wersji Focus 2022 możecie liczyć na trzycylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,0 litra z turbodoładowaniem i mocą 125/155 KM, która trafia na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowego, siedmiobiegowego automatu. Przynajmniej jeśli idzie o wersje z dodatkiem 48-woltowej technologii łagodnej hybrydy, która obniża zużycie paliwa i emisję CO2.

Wersje bez elektronowego wspomagania również są dostępne i zapewniają kolejno 100 KM i 125 KM, współpracując z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Słabszy czterocylindrowy i 1,5-litrowy silnik diesla EcoBlue generuje z kolei 95/120 KM w połączeniu z sześciobiegowym manualem, który w wydajniejszej jednostce można opcjonalnie zaprząc do ośmiobiegowego automatu.

Czytaj też: Pierwszy polski samochód elektryczny. Vosco EV2 pokazał się światu, jako nowoczesna Syrena 105

Silnik odświeżonego Forda Focusa ST 2022 doskonale znacie, bo w jego przypadku nadal w grę wchodzi turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra i mocy 280 KM. Diesla brak.