Tani, lekki i ze wspomaganiem, czyli Propella Mini jako najmniejszy i najlżejszy rower elektryczny firmy
Propella Mini jest już w rzeczywistości do kupienia i to w promocyjnej cenie 899$, która z czasem wzrośnie do 999$. Każdy, kto interesuje się rynkiem ebike wie, że ta cena należy do niskiego poziomu, co od razu zapala czerwoną lampkę z tyłu głowy. Pytanie w tej kwestii jest proste i sprowadza się do tego, na czym dokładnie oszczędzał producent, żeby utrzymać tak niską cenę? Specyfikacja Propella Mini odpowiada na to jednak z nawiązką.
Czytaj też: Premiera terenowych „super e-bike”. Elektryczne rowery RC1 imponują napędem
Chociaż ten elektryczny rower może nie wydawać się mały, to w rzeczywistości określenie “mini” pasuje idealnie. Widać to po 20-calowych kołach, minimalistycznej ramie o długości 59 cali czy bazowaniu na łańcuchu przy obecności jednobiegowego układu napędowego. Ma to jednak swoje zalety, bo pozytywnie odbija się na wadze, która wynosi ledwie 14,9 kilogramów.
Czytaj też: Premiera Watt Wagons Helios. Elektryczne rowery w cenie, jakości i wydajności z półki premium
Ta waga, w połączeniu z małymi kołami, nadaje Propella Mini znacznie więcej dynamiki i zrywności, co pomaga w pokonywaniu wzniesień. To ważne, jako że za elektryczne wspomaganie odpowiada silnik Bafang o mocy 400 watów w tylnej piaście, czerpiący energię z 1,6-kilogramowego akumulatora w formie “bidonu” na dolnej rurze ramy typu Step-Over. Ten jest mały i choć to dobra wiadomość, zważywszy na jego wagę, to zapewnia “tylko” 250 Wh pojemności.
Czytaj też: Medio T9 City zadebiutował, jako tani elektryczny rower z silnikiem Bosch
Takie połączenie sprawia, że bez restrykcji prawnych Propella Mini wspomaga rowerzystę do 30 km/h, aktywując silnik tylko wtedy, kiedy wykryje pedałowanie (stąd obecność czujnika kadencji) przy odpowiedniej prędkości. Radzi sobie z pokonywaniem wzniesień o 10% nachyleniu i zapewnia zasięg od 32 do 56 km na jednym ładowaniu. Jest więc jednym z lżejszych w swojej klasie, podstawowym ebike głównie do jazdy miejskiej, patrząc po jego małych kołach, braku amortyzacji i przerzutek w jakiejkolwiek formie.