Technologia autonomii Drive Pilot Mercedesa stała się pierwszą oficjalnie zalegalizowaną
Wszystko sprowadza się do tego, że rząd Niemiec zatwierdził półautonomiczny system jazdy Mercedesa, który tym samym otrzymał pierwszą na świecie międzynarodową homologację systemu dla warunkowo zautomatyzowanej jazdy. To z kolei wskazuje, że autonomiczny tryb Drive Pilot firmy może być wkrótce dostępny na całym świecie, co będzie równoznaczne z tym, że “Daimler wyprzedzi Teslę”.
Czytaj też: Najnowsza generacja Audi A4 przyłapana podczas testów drogowych. Doskonale ją zamaskowali
Tak przynajmniej czytamy w oficjalnej wiadomości Daimlera, którego przedstawiciel zachwala w niej zresztą osiągnięcia firmy:
Od wielu lat pracujemy nad urzeczywistnieniem naszej wizji zautomatyzowanej jazdy. Dzięki temu systemowi opartemu na LiDAR [Elon Musk, właściciel Tesli, niegdyś stwierdził, że każdy, kto polega na LiDAR, jest skazany na zagładę o – dop. red.], opracowaliśmy innowacyjną technologię dla naszych pojazdów, która oferuje klientom wyjątkowe, luksusowe wrażenia z jazdy i daje im to, co najważniejsze: czas. Po uzyskaniu zgody władz, osiągnęliśmy przełom: Jesteśmy pierwszym producentem, który wprowadzi warunkowo zautomatyzowaną jazdę do produkcji seryjnej w Niemczech– powiedział w oświadczeniu Markus Schäfe, Chief Technology Officer odpowiedzialny za rozwój i sprzedaż Daimler AG i Mercedes-Benz AG.
Czytaj też: Najszybszy elektryczny motocykl na świecie z kolejnymi rekordami. Co pokazał Wattman?
“Legalizacja Drive Pilot” oznacza tyle, że w Niemczech właściciele najnowszych Mercedesów z tym trybem autonomii, będą mogli jeździć w swoich samochodach, nie musząc trzymać rąk na kierownicy. Na ten moment jednak żaden model tego nie potrafi – opcja Drive Pilot o nieznanej cenie, będzie dostępna w Klasie S oraz EQS Mercedesa od około połowy 2022 roku.
Czytaj też: Wiemy jak wygląda elektryczne BMW Serii 3. Zdjęcia wyciekły z wniosku patentowego złożonego w Chinach
Dzięki temu “wysoce zautomatyzowanemu systemowi”, kierowca może skupić się na innych czynnościach podczas jazdy w dużym ruchu lub na zatłoczonych autostradach. Kruczek? Prędkość jest ograniczona do maksymalnie 60 km/h i dotyczy to wyłącznie Niemczech. Jednak Mercedes-Benz wraz ze swoją firmą macierzystą Daimler, stara się o zatwierdzenie regulacji w innych państwach.