Jeśli na bieżąco śledzicie doniesienia dotyczące Xiaomi 12 Ultra, to zapewne zdążyliście już zauważyć, że na większości najnowszych renderów, na wyspie aparatów znajduje się logo marki Leica. Wynika to z plotek o hipotetycznej współpracy pomiędzy Xiaomi a tą fotograficzną legendą. Oczywiście cały czas nie ma jasnego potwierdzenia na taką współpracę, choć dziś pisaliśmy Wam już o grafice (rzekomo autentycznej) przedstawiającej wyspę aparatów w modelu Ultra, na której znajduje się charakterystyczne czerwone logo Leica. Nie jest to żadne potwierdzenie, bo nie mamy dowodów na autentyczność grafiki, ale w interesujący sposób łączy się z nowym odkryciem.
Czytaj też: Motorola Frontier na nowym zdjęciu. Przeciek potwierdza aparat 200 Mpix?
Kacper Skrzypek, znany specjalista jeśli chodzi o Xiaomi, dotarł do kodu aplikacji MIUI Edytor Galerii w wersji chińskiej (0.7.5), w której odkrył ciągi odnoszące się właśnie do marki Leica. Prawdopodobnie odnoszą się one do filtrów, które mogą być użyte do edycji zdjęć i filmów, dokładniej wymienione są opcje monochromatyczne, naturalne i żywe.
Warto jednak zaznaczyć, że nie udało się odkryć w kodzie dalszych powiązań tych odnośników, więc nie wiadomo, co znajdzie się w aplikacji w praktyce.
Czytaj też: Data premiery składanego vivo X Fold potwierdzona. Konkurencja może czuć się zagrożona?
Do tej pory Leica współpracowała z Huawei i to od czasu wydanej w 2018 roku serii P20 Pro. Ostatnim urządzeniem korzystającym z technologii Leica był natomiast Huawei P50. Sama współpraca pomiędzy producentem smartfonów a firmą fotograficzną nie jest w branży żadną nowością. OnePlus nawiązał w ubiegłym roku współpracę z Hasselblad, do której dołączyło też OPPO. Również vivo podjęło współpracę z firmą Zeiss, więc fakt, że Xiaomi połączy siły z Leica nie jest niczym zaskakującym. Inna sprawa, czy faktycznie przełoży się to na możliwości fotograficzne ewentualnych smartfonów, czy może będzie to tylko chwyt marketingowy, mający przyciągnąć więcej klientów. O tym przekonamy się, gdy takie urządzenie trafi na rynek.