Sprzedaż smartfonów w Chinach spadła, ale Honor pnie się w górę

Najnowszy raport sporządzony przez firmę Counterpoint dał nam wgląd w sprzedaż smartfonów w pierwszym kwartale 2022 roku. Dotyczy to rynku chińskiego, gdzie pandemia nadal ma bardzo negatywny wpływ na wyniki sprzedaży. Oczywiście niektóre firmy nie mają powodu do narzekań, bo nowy rok zaczął się dla nich naprawdę świetnie.

Z nowego raportu wynika, że sprzedaż smartfonów w Chinach w 1Q2022 mocno spadła w porównaniu z 2021 rokiem

W pierwszym kwartale 2022 roku sprzedano w Chinach łącznie 74,2 mln smartfonów. Liczba sama w sobie duża, jednak jeśli zestawimy ją z analogicznym okresem z 2021 roku (gdzie, jak dobrze pamiętamy, nadal byliśmy w środku pandemii), spadek wynosi aż 14%. To jednak nie dziwi, bo o ile w Polsce czy w innych krajach naszej części świata pandemia ustąpiła, tak w Chinach nadal trzyma się świetnie i powoduje kolejne blokady.

Czytaj też: OnePlus 10R oficjalnie. Na pokładzie ultraszybkie ładowanie 150 W. Zadebiutował też Nord CE 2 Lite 5G

Źródło: Counterpoint

Jeśli zerkniemy zaś na wyniki poszczególnych firm, zestawione przez Counterpoint z poprzednim rokiem, zauważyć można sporo spadków, ale i wzrosty sprzedaży. Na pierwsze miejsce na rodzimym rynku wysunęło się vivo, które pomimo 21,3% spadku w porównaniu z poprzednim rokiem, przebiło sprzedaż notowaną przez OPPO (spadek o 31,2%). Na trzecim miejscu znalazło się Apple, które zanotowało wzrost sprzedaży o 4,4%, sięgając 17,9% ogólnej sprzedaży na chińskim rynku.

Czytaj też: Apple chwali się rekordowym kwartałem, choć nie każdy sprzęt sprzedawał się idealnie

Jednak najlepszym wynikiem może pochwalić się marka Honor. W IQ2021 mająca zaledwie 5,5% udziałów w sprzedaży w Chinach, teraz osiągnęła poziom 16,9%, notując wzrost o prawie 167%. Drugim rekordzistą tego zestawienia jest Huawei, choć w tym przypadku mowa nie o wielkim wzroście, a o ogromnym spadku, bo z 15% na 6,2%. Za sukcesem marki Honor soi głównie seria Honor 60 i X30, które sprzedają się naprawdę świetnie.

Czytaj też: Huawei wprowadza na rynek swój flagowy smartwatch. Oto Huawei Watch GT 3 Pro

Wyniki za pierwszy kwartał 2022 roku pokazują też, że konsumenci niechętnie sięgają poskładane smartfony premium. Choć tych w ostatnim czasie znacznie przybyło na rynku, to ich wysoka cena zdecydowanie nie sprzyja masowej sprzedaży. Jak podaje Counterpoint sprzedaż tych urządzeń stanowiła mniej niż 1% wszystkich sprzedanych smartfonów.