NVIDIA FRUC, czyli wyjątkowy dodatek kodeka NVENC w RTX 4000
Cechą charakterystyczną procesorów graficznych zastosowanych w rodzinie kart NVIDIA GeForce RTX 4000 jest zdolność do przewidywania następnej klatki po tej, która jest renderowana przez GPU, i generowania jej bez udziału potoku renderowania grafiki. To funkcja technologii DLSS 3, która oficjalnie nazywa się “AI frame-generation”, czyli w tłumaczeniu obejmuje “generowanie klatek na bazie sztucznej inteligencji”. Z FRUC firma NVIDIA przenosi potencjał tego podejścia także do kodowania wideo, pozwalając zwiększyć częstotliwość odświeżania filmów dzięki “magii” generowania klatek z wykorzystaniem SI.
Czytaj też: BLIK nową metodą płatności za przejazd z aplikacją Uber. Z tej okazji specjalna promocja
W praktyce więc NVIDIA FRUC jest w stanie sztucznie, ale skutecznie, zwiększyć dwukrotnie ogólną liczbę klatek, dzięki czemu z ledwie 30 FPS “zrobi” standardowe już 60 klatek na sekundę. Wszystko to poprzez swoistą interpolację klatek, ale z zachowaniem wysokiej jakości. W praktyce bowiem FRUC to coś więcej niż funkcje “płynnego ruchu” w np. telewizorze, które może przynieść Wam na myśl sam opis.
Czytaj też: Allegro będzie obciążać sprzedawców dodatkową prowizją od każdej zrealizowanej transakcji
Obsługujący FRUC kodek NVENC porównuje dwie rzeczywiste klatki wideo, określa wektory ruchu i ustawia etap przepływu optycznego, dzięki czemu dodatkowe generowane klatki, które są interpolowane z rzeczywistymi, są dokładne. Z tego co wiemy, firma NVIDIA udostępni FRUC jako bibliotekę, dzięki czemu będzie można ją zintegrować z popularnymi aplikacjami do tworzenia i konsumowania treści wideo w połączeniu z kartami graficznymi RTX 4000. To sprawi, że właściciele tych kart będą mogli tworzyć filmy z wyższą częstotliwością odświeżania i odtwarzać inne z (również) wyższą częstotliwością odświeżania.