Najbezpieczniejszy elektryczny rower. Takim tytułem chwali się Balance od Van Raam

Czym cechuje się elektryczny rower Balance w swojej najnowszej wersji od holenderskiej firmy Van Raam, że ta dumnie ogłosiła go najbezpieczniejszym dwukołowym ebike na świecie? O tym właśnie poniżej, ale uprzedzam – jest to stwierdzenie raczej na wyrost z racji braku specjalnych certyfikatów czy testów, a bazowaniu głównie na subiektywnej ocenie samej firmy.
Najbezpieczniejszy elektryczny rower. Takim tytułem chwali się Balance od Van Raam

Van Raam zaktualizowało Balance, czyli ponoć najbezpieczniejszy elektryczny rower

Zacznijmy od tego, że dostępny w wersji elektrycznej (3950 euro), jak i tradycyjnej (1627 euro) rower Balance wygląda tak, jakby to modele z PRLu były główną inspiracją jego projektantów. Wpływają na to charakterystyczne małe obręcze i kształt ramy, która jest niepodobna do niczego innego, a przy tym przypomina właśnie te stare modele. W praktyce jednak firma Van Raam nie inspirowała się dawnymi czasami, obierając kierunek na możliwie najwyższy poziom bezpieczeństwa i ergonomii, gdzie solidna osłona łańcucha jest tylko ułamkiem wysiłków w tę stronę.

Czytaj też: Elektryczny rower Infinity 3 od Rymic próbuje obniżyć ceny zaawansowanych ebike

Rama Balance wyniosła to, co uznajemy za typ step-through na wyżyny, zapewniając stromy kąt siedzenia oraz całkowicie rezygnując z rury środkowej na rzecz grubej rury na poziomie korb. Dzięki temu połączeniu rowerzyści mogą bez problemu wejść na rower i oprzeć się na ziemi stopami nawet podczas siedzenia. To powinno spodobać się zarówno tym użytkownikom, którzy mają trudności z przełożeniem nogi nad ramę lub z utrzymaniem równowagi. Jak przekonuje firma – to jednak nie koniec.

Czytaj też: Od zera do setki zanim zdążysz powiedzieć “weekend”. Elektryk śmignął jak strzała

Wielką zaletą Balance jest wyjątkowe, ergonomicznie zaprojektowane siedzenie. Nadgarstki, ramiona i szyja nie są praktycznie obciążone podczas jazdy na rowerze. Ruch pedałowania bardziej do przodu zapewnia lepsze wykorzystanie siły nóg niż w przypadku rowerów konwencjonalnych. Niżej położony środek ciężkości sprawia, że jazda na rowerze jest łatwiejsza i bardziej komfortowa. Ten rower jest znacznie bezpieczniejszy niż zwykły rower z niskim stopniem, ponieważ nie trzeba wsiadać i zsiadać z siodełka po zatrzymaniu się– czytamy w ogłoszeniu firmy.

Czytaj też: Hybrydowa taksówka powietrzna od Plana Aero to regionalny bus przyszłości

Van Raam Balance dzierżą 24-calowe obręcze, hydrauliczne hamulce obręczowe, regulowaną kierownicę, blokadę tylnego koła, oświetlenie, rozbudowany bagażnik, kontroler na kierownicy i pięcioletnią gwarancję na ramę. W wersji elektrycznej Balance zapewnia silnik w piaście przedniego koła, którego zasila 490-Wh akumulator montowany na tyle, zapewniający do ~82 km z racji 25-km/h prędkości maksymalnej.