Z takim rowerem podbijesz każde wzniesienie. Tricolore eMTB od Monto Parilla wygląda wyjątkowo

Pokonywanie wzniesień w trudnym terenie to bezsprzecznie coś, co można znacząco ułatwić, sięgając po wspomaganie elektryczne, które nierzadko pozwala wjechać tam, gdzie wjechać nikt by nie potrafił. Przykładem takiego “pójścia na łatwiznę” jest Tricolore, a więc najnowszy elektryczny rower górski firmy Moto Parilla, który zadebiutuje już wkrótce na targach EICMA 2022 w Mediolanie. Jest to swoiste potwierdzenie, że tę firmę działającą w latach 1946-1967 uratowała elektryczna rewolucja w segmencie rowerów, bo pół wieku później została odrodzona i opracowała pierwszy ebike – Carbon. Tricolore będzie tym samym jej drugim dopiero dziełem.
Tricolore eMTB, eMTB, Monto Parilla
Tricolore eMTB, eMTB, Monto Parilla

Tricolore eMTB od Monto Parilla to na wskroś wyjątkowy eMTB

Moto Parilla stworzyła Tricolore specjalnie z myślą o podbijaniu wzniesień oraz lasów, chcąc wyciągnąć z kieszeni klientów przynajmniej kilkanaście tysięcy dolarów. Cen tego modelu wprawdzie jeszcze nie znamy (jak również szczegółów co do dostępności), ale pewne jest, że ten ebike o charakterze motocyklu z ramą z włókna węglowego i pełnym zawieszeniem Polini będzie drogi. Zwłaszcza że jest oferowany w czterech wariantach i z opcją budowy na zamówienie.

Czytaj też: Od zera do setki zanim zdążysz powiedzieć “weekend”. Elektryk śmignął jak strzała

Elektryczny rower górski/enduro Tricolore wedle zapowiedzi ma na celu odejście od typowości i zaoferowanie światu czegoś niezwykłego. W rzeczywistości wystarczy tylko spojrzeć na jego ramę z włókna węglowego, aby od razu zrozumieć, że do zwyczajnych ten eMTB nie należy. Zwłaszcza że w unikalny sposób zintegrowano ją z zawieszeniem tylnym, zapewniono wewnętrzne prowadzenie przewodów i wzmocniono sekcję korbową o kevlar z systemem chłodzenia, który powinien radzić sobie z napędem umieszczonym właśnie między korbami (to napęd pośredni).

Czytaj też: Najbezpieczniejszy elektryczny rower. Takim tytułem chwali się Balance od Van Raam

Najważniejszym elementem tego e-bike w wersji podstawowej jest 250-watowy silnik Polini E-P3+ MX mid-mount, który osiąga maksymalną moc 600 W i wytwarza 90 Nm momentu obrotowego (jeden z wariantów wykorzystuje Bafang M620 o 160-Nm momentu obrotowego), pozwalając rozpędzać się do prędkości 25 km/h. Energię czerpie z wyjmowanego akumulatora o pojemności 880 watów, który ma zapewniać ponad 100 km zasięgu na jednym ładowaniu.

Czytaj też: Elektryczny rower Infinity 3 od Rymic próbuje obniżyć ceny zaawansowanych ebike

Do jazdy rower Tricolore wykorzystuje też 12-biegową przerzutkę SRAM, a całość uzupełnia 2,5-calowy kolorowy wyświetlacz z automatyczny poziomem jasności, zintegrowane oświetlenie i zależnie od wyposażenia różne zawieszenie, obręcze oraz hamulce. Mowa o kolejno RockShox, Fox i Bright (amortyzatory), Fulcrum lub DT-Swiss (obręcze) oraz hamulcach tarczowych Magura lub BCA.