Tworzy najlepsze muscle-cary na świecie. Znana firma pokazała nowe potężne silniki do kupienia

W dobie dążenia do elektryfikacji rynku motoryzacyjnego pewne jest, że nawet tak “spalinowe” marki jak Dodge przejdą prędzej czy później na silniki elektryczne. Dopóki to jednak możliwe, dopóty firma będzie sprzedawać swoje wyjątkowe silniki spalinowe, czego najnowszym przykładem są zaprezentowaną na SEMA 2022, całą nową gamę silników Hellephant opartych na HEMI trzeciej generacji, składającą się z pięciu różnych wersji o mocy od 900 KM do aż 1500 KM.
najlepsze muscle-cary na świecie
najlepsze muscle-cary na świecie

Firma produkująca najlepsze muscle-cary na świecie pokazała swoje nowe silniki

Ta nowa rodzina silników Hellephant wraz z serią jednostek o podwójnym turbodoładowaniu jednoznacznie wskazuje, że firma Dodge nie zamierza w najbliższym czasie rezygnować z silników spalinowych. Nie bez powodu, bo jak sam powiedział Tim Kuniskis, dyrektor generalny marki Dodge, “popyt ze strony entuzjastów na części wyczynowe do zastosowań ulicznych i torów wyścigowych wciąż rośnie” i w tym świecie Dodge nie zabraknie. Zwłaszcza że w przeciągu ostatnich lat silniki Hellephant wyrosły na bardzo ważny element rynku typu “crate”, a więc silników dostępnych po prostu do kupienia od ręki.

Czytaj też: Test BMW X1 xDrive 23i – nowe, większe, lepsze!

Nowe silniki zostały ulepszone z pomocą fabrycznych części Direct Connection od DSR Performance. Zacznijmy od tego, że wszystkie nowe silniki Hellephant posiadają 3,0-litrową turbosprężarkę IHI firmy DSR i mogą być wyposażone w żeliwne lub aluminiowe bloki. W wersjach 1000 KM i 1100 KM inne ulepszenia obejmują większe koło pasowe doładowania, przepustnicę 105 mm, zmodernizowane głowice i układ zaworów, mocniejsze tłoki, zmodernizowane popychacze, miedziane łożyska główne i łożyska prętów oraz kompatybilność z benzyną E85.

Czytaj też: DeLorean wróci do przyszłości? Za projekt wzięła się córka słynnego konstruktora

Jako że te silniki ciągle muszą doczekać się homologacji, nie ma nic dziwnego w tym, że premiera i cena pozostają jednymi wielkimi nieznajomymi. Warto też podkreślić, że z racji tego część specyfikacji tych silników może ulec zmianie. Najsłabszym z modeli jest Hellephant C30 o mocy około 900 koni mechanicznych i pojemności 3 litrów. Najmocniejszym z tej czwórki jest z kolei Hellephant A170 o mocy ponad 1100 koni, ale koronę zgarnia i tak 1500 HEMI od DSR Performance, który jest w stanie zapewanić aż 1500 koni mechanicznych mocy.