Tesla strącona z piedestału. Rimac Nevera to nowy najszybszy samochód elektryczny

Na dopieszczaniu projektu Nevera Rimac spędził prawie 40 miesięcy, aby wreszcie w czerwcu 2021 roku uznać, że owoc wieloletniej pracy jest gotowy na ujawnienie i godny przyjęcia nazwy na cześć burzy na Morzu Śródziemnym. Trochę więc poczekaliśmy na to, aby wpadł na tor w celu udowodnienia światu, na co go naprawdę stać, ale to wreszcie miało miejsce. Tak oto Rimac Nevera to nowy najszybszy samochód elektryczny.
Rimac Nevera to nowy najszybszy samochód elektryczny
Rimac Nevera to nowy najszybszy samochód elektryczny

Najszybszy samochód elektryczny to już oficjalnie Rimac Nevera. Do rekordu spalinowych rzędu 490 km/h ciągle jednak daleko

Przed rokiem firma Rimac pochwaliła się, że jej elektryczny hipersamochód Nevera jest najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym po tym, jak zaliczył ćwierć mili w 8,582 sekundy, a teraz rozpędził się do 412 km/h, pokonując dotychczasowego rekordzistę w segmencie produkcyjnych samochodów elektrycznych (Model S Plaid Tesli). Dokonał tego na 4-kilometrowej prostej toru Automotive Testing Papenburg w Niemczech z oponami Michelin Cup 2R (legalne do użytku na drogach) i ze stosownym wsparciem od specjalistów Rimac. Musicie wiedzieć, że wspomniane 412 km/h nie będą w zasięgu klientów, których liczniki będą ograniczone do 352 km/h.

Czytaj też: Test Toyota RAV4 Plug-In Hybrid – jeden wielki minus na tle wielu plusów

Przypomnijmy, że wedle oficjalnej specyfikacji elektryczny hipersamochód Rimac Nevera może pochwalić się jedną z najbardziej imponujących specyfikacji w zakresie układu napędowego samochodów elektrycznych. Składają się bowiem na niego cztery silniki elektryczne (po jednym dla każdego koła) o łącznej mocy 1914 koni mechanicznych i 2360 Nm momentu obrotowego. Ich zasileniem zajmuje się 120-kWh akumulator o zasięgu do 550 km, który jest o tyle wyjątkowy, że Rimac opracował go samodzielnie i zintegrował z całą konstrukcją nadwozia samonośnego z włókna węglowego, zyskując 37% dodatek sztywności strukturalnej.

Czytaj też: Tworzy najlepsze muscle-cary na świecie. Znana firma pokazała nowe potężne silniki do kupienia

W połączeniu z dosyć niską, bo 2150-kilogramową wagą o rozkładzie 48/52 (przód/tył) Nevera “na papierze” przyspiesza do 100 km/h w 1,97 sekundy i do 300 km/h w kolei 9,3 sekund. Te cyferki imponują, ale należy podkreślić (Rimac też otwarcie o tym mówi), że obejmują one świetne warunki pod kątem przyczepności i rozpoczęcie odliczania nie od momentu startu, a dopiero po przejechaniu 30 cm.

Czytaj też: Test BMW X1 xDrive 23i – nowe, większe, lepsze!

Chorwacka firma Rimac ma zamiar wyprodukować 150 egzemplarzy swojego elektrycznego hipersamochodu Nevera, który został już oczywiście całkowicie wyprzedany w wersji GT, Signature, Timeless oraz Beskope, które odmieniają jego wygląd. Jeśli nazwa wcześniej nic Wam nie mówiła, musicie wiedzieć, że Nevera to ewolucyjny model prosto od koncepcyjnego samochodu C_Two z 2018 roku, który to zadebiutował latem tego ubiegłego.