Unikalny jednoślad dla wymagających. Elektryczny rower Model J zachwyca formą

Firma Electric Bike Company opracowała nowy rower elektryczny, który wyróżnia się na rynku przede wszystkim swoją unikalną formą, przynoszącą na myśl klasyczny motorower. 
Unikalny jednoślad dla wymagających. Elektryczny rower Model J zachwyca formą

W ujęciu polskiego prawa oryginalny Model J to już motorower. Ten elektryczny jednoślad wyróżnia się jednak czymś innym

Granica między elektrycznym rowerem a motorowerem jest cienka… a przynajmniej w Stanach Zjednoczonych. W Polsce oraz innych krajach Unii Europejskiej większość elektrycznych rowerów z górnej półki z rynku amerykańskiego zalicza się do motorowerów i tak też zapewne będzie z elektrycznym rowerem Model J, który to rozpędza się do maksymalnie 45 km/h. W gruncie rzeczy już na pierwszy rzut oka dzieło firmy Electric Bike Company sprawia wrażenie czegoś zupełnie innego, niż tradycyjnego “elektrycznego roweru”. 

Czytaj też: Co ma wspólnego Apple i miejski rower elektryczny? Thunder 1 ma w zanadrzu ciekawy trick

Model J został zaprojektowany tak, aby łączyć ze sobą styl retro i motocyklowy, czego efektem jest unikalny jednoślad, który wyróżnia się długim siodełkiem, stosunkowo szerokimi 24-calowymi oponami oraz opcją wyboru kierownicy charakterystycznej dla rowerów typu BMX lub motocykli Chopper. Zestaw komponentów uzupełniają 2-tłoczkowe hamulce hydrauliczne z 180-mm tarczami, światła LED, wyświetlacz LCD i opcjonalnie czujnik momentu obrotowego za dodatkową dopłatą, a obiecana rozległość personalizacji powinna zadowolić większość najbardziej wymagających klientów z racji możliwości wymiany nawet osłonki łańcucha z tworzywa sztucznego na tę drewnianą. 

Czytaj też: Idealny rower na codzienne dojazdy do pracy. CTY E2.2 zastąpi samochód i tramwaj

Najważniejszy element, czyli układ napędowy tego e-bike, składa się z nieokreślonego silnika elektrycznego w tylnej piaście, który rozpędza jednoślad domyślnie do prędkości 32 km/h lub 45 km/h po zniesieniu odgórnej blokady. Chociaż najbardziej zaawansowany system akumulatorów (aż trzech pakietów) jest w stanie zapewnić imponujące 314 km zasięgu na jednym ładowaniu, wymaga to wyłożenia dodatkowej ilości gotówki. 

Producent nie chciał jednak ewidentnie doprowadzić do momentu, w którym rowerzysta będzie się nudził na siodełku i stąd opcja dołożenia do Model J 7-biegowej przerzutki tylnej. Podobnie zresztą podszedł do kwestii komfortu, oferując opcjonalny regulowany widelec przedni o 80-mm skoku za dodatkowe 199 dolarów. Darmowe jest z kolei dobieranie formy napędu “na zawołanie” w ramach wyboru między tradycyjną dookólną manetką a dźwignią przepustnicy.

Czytaj też: Elektryczny rower szutrowy w niskiej cenie. Fiido przygotowało coś specjalnego

Klienci, którzy zdecydują się kupić Model J za 1499 dolarów w sprzedaży detalicznej lub za 1199 dolarów w trwającej aktualnie przedsprzedaży z czasem dostawy wskazanym na 5-6 tygodni, będą mogli zdecydowanie spać spokojnie co do długowieczności tego e-bike. Producent udziela bowiem aż 10-letnią gwarancję na silnik oraz 5-letnią na akumulator, a więc znacznie okazalszą, niż ma to zwykle miejsce.