Ile jest MG Motor w MG Motor? Nieważne, ważne jest, że Chińczycy dobrze zbadali polski rynek
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-15-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Nie będziemy się tutaj bawić w wykład na temat historii marki. MG to jeden z wręcz legendarnych producentów aut, które znamy głównie z małych, sportowych hot-hatchy. Brytyjska firma przez lata była znana na całym świecie, ale nie przetrwała kryzysu na początku XX wieku. Powróciła pod skrzydłami chińskiego giganta Saic, a to brzmi jak przepis na sukces. Mówimy tu o firmie, która jest liderem rynku w Chinach, 68. firmą rankingu Fortune Global 500, sprzedała w 2022 roku 5,3 mln samochodów, jej przychód za 2022 roku to 95 mld euro oraz zatrudnia 216 tys. pracowników na całym świecie. Liczby mówią same za siebie.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-47-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Saic zapewnia o przywiązaniu do tradycji marki MG i w zasadzie nietrudno się dziwić, że chętnie wykorzystuje sentyment do niej pojawiając się na kolejnych rynkach. Wynika to zapewne z odpowiednich kalkulacji i badania rynku. A trzeba przyznać, że w przypadku Polski Chińczycy zrobili to perfekcyjnie.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-44-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-43-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
MG Motor wchodzi do kraju, który nie jest zbyt zamożny, a ceny aut rosną tu jak szalone. Dzisiaj mało kto jest w stanie pozwolić sobie na nowe auto z salonu. Firma zapewne bardzo dobrze wie też o tym, że wchodzi do europejskiego trzeciego świata pod względem rozwoju elektromobilności, dlatego też wprowadza u nas tylko jeden model elektryczny i dwa spalinowe. A wszystko to w cenach, w które trudno jest uwierzyć.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-14-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-16-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-17-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-18-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
MG 4 – Tesla będzie mieć ciepło
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-39-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Nowy elektryk w Polsce? Trzymajcie się za portfele. Ceny aut na prąd są w Polsce bardzo wysokie, a nich obniżka skutecznie pokazuje, że jest to sposób na zdobycie rynku. Tak w ostatnim czasie wystrzeliła sprzedaż Tesli. Ale Tesla będzie teraz musiała mocno się napocić, aby konkurować z MG4.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-27-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Nie wiem dlaczego MG4 złośliwie nazywano SUV-em, to bardziej miejski crossover. Auto ma 4287 mm długości, 1836 mm szerokości i 1504 mm wysokości. Jest też, jak na elektryka, lekkie, bo masa MG4 waha się od 1655 do 1803 kg.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-40-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
MG4 będzie dostępny w pięciu wariantach:
- Standard – 170 KM, 250 nm, akumulator 51 kWh, ładowanie AC 6,6 kW, DC 117 kW, prędkość maksymalna 160 km/h, przyśpieszenie 0-100 km/h w 7,7s, zasięg WLTP 350 km,
- Comfort – 204 KM, 250 nm, akumulator 64 kWh, ładowanie AC 11 kW, DC 135 kW, prędkość maksymalna 160 km/h, przyśpieszenie 0-100 km/h w 7,9s, zasięg WLTP 450 km,
- Luxury – 204 KM, 250 nm, akumulator 64 kWh, ładowanie AC 11 kW, DC 135 kW, prędkość maksymalna 160 km/h, przyśpieszenie 0-100 km/h w 7,9s,zasięg WLTP 435 km,
- Luxury Long-Range – 244 KM, 350 nm, akumulator 77 kWh, ładowanie AC 11 kW, DC 144 kW, prędkość maksymalna 180 km/h, przyśpieszenie 0-100 km/h w 6,5s,zasięg WLTP 520 km,
- Xpower – 435 KM, 600 nm, akumulator 64 kWh, ładowanie AC 11 kW, DC 140 kW, prędkość maksymalna 200 km/h, przyśpieszenie 0-100 km/h w 3,8s,zasięg WLTP 385 km.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-25-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Z kolei ceny wyglądają następująco:
- Standard – od 125 200 zł,
- Comfort – od 141 900 zł,
- Luxury – od 150 600 zł,
- Luxury Long-Range – od 165 900 zł,
- Xpower – od 169 900 zł.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-41-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Warto wspomnieć o bogatym wyposażeniu auta. Od wariantu Luxury możemy liczyć na pompę ciepła, elektryczną regulację foteli i ich ogrzewanie, kamery 360, monitorowanie martwego pola, a w każdej wersji adaptacyjny tempomat. MG4 ma też dedykowaną aplikacją mobilną, dostępną w języku polskim.
MG HS – luksusowy SUV segmentu C
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-34-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Nie ma co ukrywać, MG HS wizualnie przypomina wiele modeli dostępnych na rynku… tak jak wiele modeli dostępnych na rynku. W Europie model dostępny jest jako plug-in, natomiast w Polsce dostaniemy czystą benzynę. Jeśli chodzi o wymiary, to auto ma 4610 mm długości, 2078 mm szerokości oraz 1876 mm wysokości. Jest więc to kawałek samochodu.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-zs-1.jpg&w=1600&q=85)
Na polskim rynku będzie dostępny tylko jeden wariant silnikowy z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,5l dysponujący mocą 119 km i momentem obrotowym 250 nm, który rozpędza MG HS do 100 km/h w 9,9s, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Do wyboru będzie wariant z 6-biegową skrzynią manualną lub dwusprzęgłową 7-biegową automatyczną. Deklarowane zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 7,4-7,.7l.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-zs-2-1600x900.jpg&w=1600&q=85)
Co ciekawe, każdy z trzech wariantów wyposażenia MG HS ma w standardzie system monitorowania martwego pola (czapki z głów!), asystenta utrzymywania w pasie ruchu czy ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, co najmniej kamerę cofania, cyfrowy wirtualny kokpit oraz klimatyzację z filtrem cząstek PM2,5. Nie jest to coś, czego moglibyśmy się spodziewać w tej cenie. A ceny wyglądają następująco:
- Standard ze skrzynią manualną – od 103 800 zł,
- Excite ze skrzynią manualną – od 109 500 zł,
- Exclusive ze skrzynią manualną – od 117 300 zł,
- Excite ze skrzynią automatyczną – od 115 200 zł,
- Exclusive ze skrzynią automatyczną – od 123 500 zł.
Czytaj też: Wideorecenzja Mercedes EQA 300 – najtańszy elektryczny Mercedes
MG ZS – SUV w takiej cenie, że tu z kolei Toyota będzie mieć ciepło
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-37-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Toyoty Yaris Cross powoli zalewają polskie ulice, a tutaj rośnie im potężna konkurencja w postaci MG ZS. To kompaktowy SUV mający 4323 mm długości, 2048 mm szerokości i 1644 mm wysokości (bez relingów), stojący na 17-calowych felgach.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-36-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Dostępne będą dwa warianty wyposażenia, przy czym nieco bardziej wypasione opcje, jak monitorowanie martwego pola, nawigację iGO, 6-głośnikowy system audio, elektryczną regulację foteli czy cyfrowy kokpit znajdziemy tylko w wersji droższe – Exclusive.
Do dyspozycji dostaniemy za to dwie wersje silnikowe i trzy warianty konfiguracji:
- z wolnossącym 4-cylindrowym silnikiem 1.5VTi-Tech o mocy 106 KM i momentem obrotowym 141 nm, 5-biegową manual;ną skrzynią biegów, rozpędzającym auto do 100 km/g w 10,9s i prędkością maksymalną 175 km,
- z silnikiem 1.0 z turbosprężarką, 3-cylindrowym o mocy 111 KM i momentem obrotowym 160 nm i manualną 6-biegową skrzynią biegów, przyśpieszeniem 0-100 km/h w 11,2s i prędkością maksymalną 180 km/h,
- z silnikiem 1.0 z turbosprężarką, 3-cylindrowym o mocy 111 KM i momentem obrotowym 160 nm i manualną 6-biegową skrzynią automatyczną, przyśpieszeniem 0-100 km/h w 12,4 i prędkością maksymalną 180 km/h.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-24-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Ceny MG ZS są naprawdę grube! Wyglądają następująco:
- Excite 1.5 ze skrzynią manualną – od 79 800 zł,
- Exclusive 1.5 ze skrzynią manualną – od 86 200 zł,
- Exclusive 1.0 ze skrzynią manualną – od 91 000 zł,
- Exclusive 1.0 ze skrzynią automatyczną – od 96 300 zł.
Czytaj też: Test Suzuki Vitara – z zewnątrz liceum, ale w środku…
MG Motor w Polsce – co warto wiedzieć?
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-48-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Od dzisiaj dostępna jest strona internetowa MG Motor, gdzie dostępne są wszystkie informacje na temat nowości oraz cztery salony w Warszawie – PGD Warszawa (ul. Krasnobrodzka 5), GB Ursynów (ul. Romera 14), Plaza Warszawa (ul. Grochowska 85) i Krotoski Nadarzyn (Al. Katowicka 83). W styczniu zostaną uruchomione kolejne, a docelowo dostępny ma być co najmniej jeden salon w każdym województwie, połączony z punktem serwisowym.
Wszystkie sprzedawane auta są objęte pakietem, który oferuje 7-letnią gwarancję producenta (lub 150 tys. km), 7-letnią ochronę przed perforacją karoserii z powodu korozji. W przypadku aut elektrycznych układ napędowy oraz akumulator są objęte również 7-letnia gwarancją (lub 150 tys. km). Do tego mamy 7-letni program Assistance, z pierwszym rokiem w cenie.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-45-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Z czasem rozbudowywana będzie oferta finansowania. Wliczając w to leasingi oraz najem długoterminowy. Tutaj jednak na razie nie znamy jeszcze szczegółów.
Start MG Motor w Polsce jest naprawdę gruby. Dostajemy trzy modele bardzo dobrze dopasowane do naszego rynku, które są bardzo dobrze wyposażone i genialnie wycenione. Póki co wszystko wskazuje na to, że za nami premiera, która może mocno namieszać i nie możemy już doczekać się pierwszych jazd testowych.
Ale to nie koniec. Została jeszcze…
Czytaj też: Test Renault Clio E-Tech Espirit Alpine. Hybrydowe Clio lepsze niż w LPG?
Truskawka na torcie – MG Cyberster
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-30-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Skoro o mieszaniu na rynku mowa, to nie możemy nie wspomnieć o małym bonusie, jakim jest MG Cyberster. Auto, które zadebiutuje na rynku już w 2024 roku i prezentuje się naprawdę obłędnie. To rasowy, potężny roadster, który, tu pewnie niektórych rozczarujemy, jest w pełni elektryczny.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-21-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-28-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-29-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Co o nim wiemy? Napędzają go dwa silniki o łącznej mocy 540 KM i 725 nm momentu obrotowego, a pierwszą setkę na liczniku zobaczymy po 3,2s. Jeśli jednak najdzie nas ochota na spokojną jazdę, to akumulator o pojemności 77 kWh ma pozwolić na przejechanie do 570 km na jednym ładowaniu.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-19-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-22-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fmg-motor-polska-premiera-23-1600x1067.jpg&w=1600&q=85)
Na żywo auto powoduje opad szczęki. Jest dopieszczone do granic, ma pięknie wykonane wnętrze, ładnie wkomponowane ekrany no i podnoszone drzwi. Szał! Pozostaje nam teraz czekać na jego oficjalną premierę i kto wie, może pojawi się w Polsce?