Nowy silnik elektrycznych rowerów. TQ HPR60 zapoczątkuje erę lekkich e-bike?

Lekki, wydajny i kompaktowy na tyle, że nie powiększy aż tak bardzo rejonu korb rowerowych. Firma TQ pochwaliła się swoim najnowszym silnikiem elektrycznym TQ HPR60, który ma zrewolucjonizować elektryczne rowery.
Nowy silnik elektrycznych rowerów. TQ HPR60 zapoczątkuje erę lekkich e-bike?

Zarówno zawodowi kolarze, jak i pasjonaci jazdy na dwóch kółkach poszukują rozwiązań, które nie tylko oferują lepsze osiągi, ale również zapewniają naturalne, płynne i angażujące prowadzenie. Jazda na rowerze nie może być przecież tym samym, co jazda na motocyklu. Dlatego też tak ważne są odpowiednie silniki w e-bike i jedną z takich właśnie jednostek ma być TQ HPR60, który obiecuje zrewolucjonizować doświadczenia z jazdy.

Co ma do zaoferowania TQ HPR60 jako nowy silnik do rowerów elektrycznych?

Na scenę wkroczył właśnie TQ HPR60, a więc nowy system napędowy, który nie tylko po prostu wzmacnia każdy obrót korby, ale ma to robić z niesamowitą płynnością i bezszwową integracją z rowerem. Opierając się na solidnym fundamencie poprzednika (HPR50), wprowadza istotne ulepszenia, a w tym moment obrotowy zwiększony o 20% (do 60 Nm) i moc szczytową o 17% (do 350 watów), co przekłada się na wyraźnie lepsze przyspieszenie i możliwości pokonywania wzniesień. Jednocześnie mimo większej mocy, silnik waży zaledwie 1,92 kg, więc pozostaje pytanie – jak firmie udało się osiągnąć tak dużo?

Czytaj też: One Piece podzieli rowerzystów. To najdroższy widelec do roweru górskiego w historii

Sercem HPR60 jest opatentowana technologia Harmonic Pin-Ring Transmission, która wedle obietnic producenta zapewnia kompaktową, cichą i błyskawiczną transmisję mocy. TQ ogranicza też niepotrzebną złożoność, stawiając na sprawność, niezawodność i niemal niesłyszalną pracę. Firma zmodyfikowała też system chłodzenia, eliminując tym samym problemy z przegrzewaniem przy dłuższej jeździe i zapewniając stabilną wydajność w każdych warunkach. Jeśli z kolei idzie o zasilanie, firma TQ oferuje wiele opcji akumulatorów, a w tym nowy 290-Wh magazyn o wadze 1,46 kg, a także wersje 360 Wh i 580 Wh dla dłuższych wypraw. Opcjonalnie rowerzyści mogą też sięgnąć po 160-Wh extender.

Czytaj też: Obniżyli cenę swoich rowerów o 8000 zł. Czy teraz skusisz się na nowy jednoślad?

Jeśli idzie o otoczkę HPR60, firma TQ zdecydowała się na 2-calowy wyświetlacz OLED zintegrowany z ramą (na górnej rurze), który pokazuje informacje o poziomie naładowania akumulatora, pozostałym zasięgu i aktualnym trybie wspomagania. Dzięki kontrolerowi HPR Remote V02 do montażu na kierownicy można z kolei łatwo przełączać tryby (Eco, Mid, High) oraz aktywować funkcje pomocnicze, a dodatkowo aplikacja TQ E-Bike umożliwia prostą personalizację i aktualizacje oprogramowania. To wszystko ma sprawiać, że HPR60 pasuje do szerokiej gamy rowerów od MTB, przez gravel, trekkingowe, szosowe, aż po miejskie. Kompaktowy rozmiar i lekka konstrukcja mają pozwalać producentom projektować nowoczesne e-bike bez żadnych kompromisów dla klasycznego stylu jazdy.