Jetour startuje w Polsce. Trzy samochody, 7 lat spokoju i koniec z obawami o serwis

Polski rynek motoryzacyjny wzbogacił się o kolejnego gracza z Dalekiego Wschodu. Jako pierwszy kraj w Unii Europejskiej gościmy oficjalną premierę marki Jetour, która postanowiła rzucić rękawicę ugruntowanym konkurentom z Japonii i Korei. Czym ten chiński producent chce przebić się przez gęsty las europejskich marek?
...

Podczas listopadowej prezentacji w Warszawie poznaliśmy szczegóły oferty, która ma zdobyć serca polskich kierowców. Asian Automotive Distribution Center, odpowiedzialne za dystrybucję, nie kryje ambitnych planów. Celuje w sprzedaż kilku tysięcy sprzedanych aut miesięcznie. Czy się uda? Czas pokaże, ale patrząc na aktualną ofertę i to, z jakim przytupem marka Jetour weszła do Polski, trudno patrzeć na to krzywo. Zwłaszcza że firma ta powstała w 2018 roku jako część koncernu Chery Automobile.

Trzy modele Jetour w polskiej ofercie, a ceny zaczynają się od 112900 zł

Gama Jetoura w Polsce obejmuje na początek trzy modele SUV-ów, różniące się charakterem i przeznaczeniem. Najprzystępniejszy cenowo Jetour Dashing startuje od 112900 zł, co plasuje go m.in. w bezpośrednim sąsiedztwie konkurencyjnego MG HS. Ten 4,6-metrowy kompaktowy SUV ma odpowiadać za większość sprzedaży, bo sami przedstawiciele marki szacują, że nawet 60 procent transakcji ma obejmować właśnie ten model. Jest on dostępny z dwoma silnikami. Podstawowy 1.5 Turbo rozwija 156 KM i współpracuje z 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową, a za mocniejszą wersję 1.6 TGDI z 197 KM i 7-biegowym automatem zapłacimy od 129900 zł.

Czytaj też: Mercedes zmienia auto w elektrownię słoneczną. Zwykła farba zastąpi panele fotowoltaiczne

Drugi w kolejności Jetour T2, a więc propozycja dla tych, którzy w SUV-ach szukają terenowych możliwości. Za cenę 174900 zł otrzymujemy auto stylizowane na podobieństwo Land Rovera Defendera, wyposażone w 254-konny silnik 2.0 Turbo. Moment obrotowy 390 Nm, stały napęd 4×4 i 22 centymetry prześwitu tworzą zestaw, który teoretycznie powinien poradzić sobie poza asfaltem, a nie tylko w miejskiej dżungli pełnej wysokich krawężników.

Czytaj też: Ten silnik V8 ma 600 koni mechanicznych i kręci się do 9000 obrotów na minutę. Amerykanie rzucają wyzwanie nowoczesnej motoryzacji

Największy w rodzinie jest X70 Plus, czyli siedmiomiejscowy SUV o długości 4,7 metra. Jego ceny zaczynają się od 124900 zł za wersję z silnikiem 1.5 Turbo, a za odmianę 1.6 TGDI zapłacimy 144900 zł. Masywna stylistyka z ogromnym chromowanym grillem przywodzi na myśl amerykańskie SUV-y, choć w praktyce ma konkurować z europejskimi modelami jak Mazda CX-60.

Nowoczesne wyposażenie i praktyczne rozwiązania

Kabina Dashinga robi wrażenie nowoczesnością, choć nie pozbawioną pewnych ciekawostek. Oprócz standardowego szerokiego wyświetlacza centralnego producent dodał niewielkie ekrany w drzwiach pokazujące temperaturę i jakość powietrza. W standardzie znajdziemy system bezkluczykowy, system audio firmy Sony z ośmioma głośnikami oraz ładowarkę indukcyjną. Model T2 prezentuje się w tej kwestii solidniej, bo jest wykończony materiałami, które nie odbiegają od europejskiej konkurencji. Przestrzeń dla pasażerów jest ot wystarczająca, bo kierowca o wzroście 186 cm nie powinien narzekać na brak miejsca, a mniej wprawni kierowcy docenią system kamer z pokryciem 540 stopni, który pokazuje także przestrzeń pod pojazdem, co może się przydać podczas jazdy terenowej.

Jetour Zongheng G700 wnętrze
Jetour Zongheng G700 wnętrze

Czytaj też: Legendarny motocykl w nowej odsłonie. Honda CB1000F to więcej niż hołd dla przeszłości

Wszystkie modele objęte są gwarancją na okres siedmiu lat lub do przebiegu 150 tysięcy kilometrów. To jeden z dłuższych okresów ochrony na rynku i niewątpliwie mocny argument w rękach sprzedawców. Nie liczcie jednak na to, że z każdego miejsca w Polsce dojedziecie do serwisu w kilkadziesiąt minut. Aktualnie na terenie naszego kraju działa 12 salonów, ale do końca tego roku ma ich być już 20. Na połowę 2026 roku zaplanowano rozwój do 30 punktów sprzedaży, a to akurat bardzo ambitny plan, biorąc pod uwagę, że marka dopiero startuje na polskim rynku. Zwłaszcza że oferta Jetoura ma się znacząco poszerzyć w przyszłym roku. Do oferty dołączy kompaktowy X50 o długości 4,4 metra oraz T1, czyli 4,7-metrowy SUV o zaokrąglonych liniach. Najciekawiej zapowiada się jednak T3, a więc pięciometrowy kolos z napędem hybrydowym plug-in generującym 475 KM i 820 Nm momentu obrotowego.