Okularami od giganta z Mountain View na razie ciężko się zachwycać. Ich funkcjonalność jest ograniczona, bateria krótko trzyma, jakość wyświetlacza też nie powala. Kluczem do sukcesu mogą być jednak aplikacje, które ułatwią nam codzienne życie, lub też – jak w opisywany przypadku – dostarczą rozrywki.
W 2011r. Kurt J. Mac rozpoczynając nową grę w Minecraft’cie postanowił, że dojdzie na sam jego koniec. Z wypowiedzi na blogu Notch’a dowiedział się bowiem, że nawet w tym proceduralnie generowanym uniwersum występują obszary, gdzie algorytmy zawodzą i kształtowane są wadliwe tereny gry.
Polskie kino science fiction nie istnieje. Postapokalipsa to temat trudny i wymagający nie małego zaangażowania – efektów specjalnych, odpowiedniej muzyki, niebanalnych dialogów… Czy grupa pasjonatów odpowiedzialna za realizację “Hordy” sprosta temu wyzwaniu?
Wygląda na to, że porażka rynkowa konsoli Wii U przekonała Nintendo, że w końcu nadszedł czas na ekspansję na nowy rynek, przed którym jak dotąd uparcie się bronił. Chodzi tu, rzecz jasna, o smartfony.
Włoskie studio Untold Games zapowiedziało przygodową grę komputerową dedykowaną Oculus Riftowi i kontrolerom ruchowym pokroju Razer Hydra i Sixense STEM.
Gdy po raz pierwszy prezentowano konsolę Sony wspominano o większej interakcji z graczami. PS4 miało mieć możliwość oddania kontroli nad własną grą znajomemu online, by ten np. pomógł nam przejść trudniejszy fragment rozgrywki. Ta opcja nie jest jeszcze możliwa, ale wszystko wygląda na to, że Sony o niej nie zapomniało…
W ubiegłym roku nastąpił istny wysyp filmów science fiction. Niestety okazało się, że pod względem jakości otrzymaliśmy bardzo wtórne, przewidywalne i zwyczajnie nudne scenariusze – zupełnie tak, jak gdyby pokaz efektów specjalnych mógł w zupełności je zrekompensować. Czy w tym roku będzie inaczej?
Wygląda na to, że Nintendo wcale nie zamierza rezygnować z rywalizacji z Microsoftem i Sony. Wręcz przeciwnie, szykuje się chyba do zdecydowanego kontrataku!
Po obejrzeniu 8-minutowego materiału dostrzeżecie wielkie podobieństwo w mechanice do serii Assassin’s Creed, choć za produkcję gry nie odpowiada Ubisoft, a studio Monolith. I chociaż rozgrywka pokazuje grę z bardzo wczesnej wersji widać wyraźnie, że czeka nas obszerny i solidnie przygotowany tytuł w tolkienowskich klimatach.
To będzie jeden z mocniejszych miesięcy pod względem zawartości abonamentu Playstation Plus. Każda z trzech konsol Sony otrzyma gry, wobec których nie da się przejść obojętnie.
Franko: The Crazy Revenge po raz pierwszy zagościł na Amidze w 1994. Bijatyka 2D ze scrollowanym ekranem zdobyła serca graczy nie tylko świetną mechaniką, ale także klimatem nawiązującym do czasów polskiej transformacji ustrojowej w 1989r. Tomasz Tomaszek i Mariusz Pawluk – twórcy pierwszej części gry – od jakiegoś czasu pracują już nad jej kontynuacją. Franko 2 zobaczymy na PC jeszcze w tym roku, o ile uda się zebrać 34,5 tys. zł potrzebnych do ukończenia produkcji.
Do tej pory słyszeliśmy o szkołach, które podczas zajęć wykorzystują gry symulacyjne lub strategiczne np. Minecrafta. Granie na lekcji w gry, które są brutalne w zasadzie nie mieści nam się w głowach. Ale The Walking Dead od studia Telltale Games pomimo całej, krwawej otoczki jest w stanie także nauczyć młodych ludzi czegoś pożytecznego. I nie mam tu na myśli przetrwania w czasach apokalipsy żywych trupów 😉