Wspomoże szkolenie i rozwinie lotnictwo, czyli pierwszy naddźwiękowy dron Sił Powietrznych USA

Siły Powietrzne USA poszukują nowego sposobu na ulepszenie szkolenia nowych pilotów i uznały, że idealnie spisze się w tym pierwszy naddźwiękowy dron. Dlatego przyznały firmie transportowej kontrakt, na mocy którego zostanie opracowany naddźwiękowy UAV, który przy przebijaniu bariery dźwięku nie będzie powodował specjalnie głośnego huku.
pierwszy naddźwiękowy dron Sił Powietrznych USA, naddźwiękowy dron, naddźwiękowy dron Sił Powietrznych USA
pierwszy naddźwiękowy dron Sił Powietrznych USA, naddźwiękowy dron, naddźwiękowy dron Sił Powietrznych USA

Do czego będzie służył pierwszy naddźwiękowy dron Sił Powietrznych USA?

Na samym początku warto od razu wyjaśnić to, po co lotnictwu USA naddźwiękowy dron podczas sesji szkoleniowych. Nie zaskoczę Was zapewne, bo wedle oczekiwań ten UAV będzie odgrywać rolę niemal równorzędnego przeciwnika dla pilotów myśliwców, rzucając im wyzwanie w rzeczywistym locie. Tego typu przygotowanie ludzkich pilotów do przyszłych walk powietrznych jest kluczowe, a wykorzystanie do tego dronów pozwoli ograniczyć przeznaczany na to budżet.

Czytaj też: Robotyczny pies z karabinem snajperskim. To nie żart, a przerażająca rzeczywistość

Obecnie przez niedobory pilotów i rosnące koszty, coraz mniej pilotów myśliwców przechodzi odpowiednie szkolenie lotnicze na żywo, w ramach przygotowań do rywalizacji w świecie rzeczywistym. Dlatego też ten nowy naddźwiękowy dron będzie służył jako „pozorny przeciwnik”, spalając mniej paliwa, nie wymagając pilota na pokładzie i mogąc zaoferować okazalszy wachlarz scenariuszy, dzięki możliwości latania z wieloma ładunkami i czujnikami

Dlaczego pierwszy naddźwiękowy dron Sił Powietrznych USA jest tak ważny?

Jak to zwykle bywa, kontrakty wojskowe rozwijają technologie w najszybszy sposób, co potwierdza powstanie m.in. Internetu. Są więc szanse, że i tym razem opracowany na zlecenie lotnictwa USA dron, zrewolucjonizuje w pewnym stopniu konsumenckie naddźwiękowe samoloty pasażerskie. Obecnie dąży się bowiem do takich modeli, które mogą przełamać barierę dźwięku bez głośnego gromu dźwiękowego.

Czytaj też: Rosyjski okręt podwodny Magadan trafił na służbę. To już trzeci okręt Projektu 636.3

Firmą, która otrzymała kontrakt w ramach najnowszego etapu programu Small Business Innovation Research (SBIR) jest Exosonic Inc.. Będzie ona odpowiadać za opracowanie i zademonstrowanie nowych technologii, pozwalających zapewnić światu cichy naddźwiękowy samolot pasażerski. Co być może najważniejsze, po zakończeniu tego kontraktu Exosonic zamierza ponownie zainwestować zgromadzone zyski i zdobyte doświadczenie w dalszy rozwój przyszłych produktów naddźwiękowych.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja Chin nie do doścignięcia, czyli jak przegraliśmy wojnę SI

Naszą wizją jest zapewnienie ludziom latania [wszędzie z prędkością ponaddźwiękową] naszym samolotem zaprojektowanym do lotów naddźwiękowych nad lądem z wyciszonym boomem dźwiękowym. Praca nad naddźwiękowymi UAV ma kluczowe znaczenie dla strategii naszej firmy ze względu na to, jak wiele dowiemy się o projektowaniu, produkcji i utrzymaniu samolotów naddźwiękowych dzięki naszym pierwszym produktom UAV. UAV jest również ważny dla długowieczności naszej firmy. Może […] dać inwestorom, dostawcom i klientom pewność, że możemy dostarczyć na rynek samoloty naddźwiękowe, zanim ktokolwiek będzie musiał dokonać wielomiliardowej inwestycji [w ich rozwój]– powiedział dyrektor generalny Exosonic Norris Tie w komunikacie prasowym (via Interesting Engineering).