Mercedes AMG One wreszcie w finalnej wersji. To hybrydowy hipersamochód inspirowany Formułą 1

Publiczne życie hipersamochodu Mercedes AMG One rozpoczęło się w 2017 roku, kiedy to podczas imprezy Internationale Automobil-Ausstellung w Niemczech, Lewis Hamilton, powiedział wiele słów na jego temat. Mercedes miał wprawdzie problemy z realizacją projektu, ale po pięciu latach prac wreszcie osiągnął sukces. Finalna wersja Mercedes AMG One została bowiem już oficjalnie zaprezentowana.
Mercedes AMG One, hybrydowy hipersamochód,
Mercedes AMG One, hybrydowy hipersamochód,

Finalna wersja hipersamochodu Mercedes AMG One z silnikiem F1 zaprezentowana

AMG One nie jest jakimś tam samochodem, ale hipersamochodem (przyjęło się, że to miano otrzymują modele z mocą ponad 1000 koni), który wyróżnia się przede wszystkim swoim układem napędowym. Na całe szczęście Mercedes nie musiał zrezygnować z zapowiadanej od samego początku konfiguracji, nadal łącząc wyjątkowy silnik spalinowy z czterema elektrycznymi. Nie jest to jednak to, o czym zapewne myślicie.

Czytaj też: Oto polski autobus wodorowy. Wyjątkowy NesoBus jest całkowicie bezemisyjny

Mercedes, jako pierwszy producent, zmierzył się z przerobieniem silnika z samochodu Formuły 1 na coś, co ma pracować w hipersamochodzie zdolnym do codziennych jazd na drogach publicznych. Padło na 1,6-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem z korzeniami w samochodach F1, który wspierają cztery silniki elektryczne.

Czytaj też: Test Hyundai Bayon – z zewnątrz dziwny, w środku godny naśladowania

Cztery silniki elektryczne w Mercedes AMG One dzielą się tak naprawdę na trzy rodzaje. Dwa z nich o mocy 163 koni każdy, znajdą się na przedniej osi, napędzając ją i gwarantując natychmiastowy moment obrotowy oraz napęd na cztery koła. Trzeci zajmuje się wałem korbowym (służy do ładowania rekuperacyjnego wbudowanych akumulatorów), a czwarty turbosprężarką, eliminując jej opóźnienie i poprawiając reakcję na pedał gazu.

Czytaj też: Automatyczne ograniczanie prędkości samochodu w ramach geofencingu. Ford testuje takie rozwiązanie

W efekcie Mercedes uzyskał hipersamochód, który do 100 km/h rozpędza się w 2,9, a do 200 km/h w ledwie 7 sekund. Gdyby tego było mało, jego spalanie jest szalenie niskie, jak na takie osiągi, bo wynosi 8,71 litra na 100 kilometrów, a choć brzmi to ciekawie w myśl codziennych jazd, to wymóg częstych przeglądów silnika spalinowego (co 50000 km) ogranicza tego typu wykorzystanie AMG One.