Elektryczne rowery górskie Evolve od Frey Bikes zapewniają świetne wyposażenie w racjonalnej cenie

Przed kilkoma dniami opisywaliśmy dla Was Frey Beast, który imponował silnikiem i akumulatorem, ale jednocześnie przerażał ceną. Czas więc zejść ze sfery marzeń i wydawania 35000 zł na ebike, kierując się na wprawdzie ciągle wysoką, ale jednocześnie bardziej przystępną cenowo półkę, rzucając okiem na elektryczne rowery górskie Evolve od Frey Bikes.
Elektryczne rowery górskie Evolve od Frey Bikes, Elektryczne rowery górskie Evolve, Frey Bikes Evolve, Evolve Neo, Elektryczne rowery górskie Frey Bikes
Elektryczne rowery górskie Evolve od Frey Bikes, Elektryczne rowery górskie Evolve, Frey Bikes Evolve, Evolve Neo, Elektryczne rowery górskie Frey Bikes

Firma Frey Bikes oferuje elektryczne rowery górskie Evolve

Rodzina Evolve rozszerzyła się niedawno o modele Neo oraz Neo Pro, których celem jest znalezienie idealnej równowagi pomiędzy wysokiej klasy specyfikacją a przystępną ceną. Daleko więc im do propozycji z linii Voyager w cenie ponad 4500$, za które klient otrzymuje sprzęt z najwyższej półki, ale dla nawet wymagających użytkowników, Neo i Neo Pro wydają się świetnym wyborem.

W przypadku tych elektrycznych rowerów firma zdecydowała się na oparcie całości o ramy zbudowane ze stopu aluminium 6061 w geometrii e-MTB, które pozwoliły nieco obniżyć wagę (do 26 kg), zachowując wysoką wytrzymałość na przeciążenia (maksymalna ładowność wynosi 120 kg). Oba rowery jeżdżą na 27,7-calowych obręczach ze stopu o podwójnych ściankach i oponach Maxxis IKON o szerokości 2,8 cala do rowerów górskich, ale mają nieco inne zawieszenie, hamulce i mechaniczny układ napędowy.

Czytaj też: To nie elektryczny rower, a potężna bestia. Frey Beast imponuje silnikiem i akumulatorem

Oba modele wykorzystują też 250-watowy silnik Bafang M510 o 95-Nm momencie obrotowym, który jest zamontowany między korbami i w szczycie zapewnia 580 watów mocy, obsługuje przy tym kadencję do 120 RPM i pozwala rozwijać prędkości do 40 km/h. Aplikacja towarzysząca umożliwia regulację i dostosowywanie charakteru jego działania, a wbudowany w dolną rurę akumulator o pojemności 672 Wh zapewnia zasięg do 100 km na jednym ładowaniu.

Czytaj też: Tesla SpaceX Model R – superauto z boosterami od rakiety. Mokry sen fanów Elona Muska

Różnice sprowadzają się do zawieszenia i układu hamulcowego. Tak też model Neo jest wyposażony w widelec Rockshox Recon z zawieszeniem pneumatycznym o skoku 150 mm, który jest połączony z tylnym amortyzatorem Rockshox Monarch RL 200×57. Za hamowanie odpowiadają z kolei hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro HD E730 z 203-mm tarczami z przodu i z tyłu, a przeniesienie napędu oddelegowano łańcuchowi i 9-biegowej przerzutce SRAM X5.

Czytaj też: Powstanie tylko 200 egzemplarzy. Elektryczne rowery sX1 od Buddy Bike będą unikatowe

Z kolei Neo Pro sięgnął po widelec z zawieszeniem pneumatycznym Rockshox Yari o skoku 160 mm i ten sam amortyzator tylny Rockshoxt. Hamulce zostały ulepszone do Magura MT5e, a przerzutka do 11-biegowej SRAM NX. Cena tych elektrycznych rowerów górskich wynosi odpowiednio 2980 i 3580 dolarów.