Firma Frey Bikes oferuje elektryczne rowery górskie Evolve
Rodzina Evolve rozszerzyła się niedawno o modele Neo oraz Neo Pro, których celem jest znalezienie idealnej równowagi pomiędzy wysokiej klasy specyfikacją a przystępną ceną. Daleko więc im do propozycji z linii Voyager w cenie ponad 4500$, za które klient otrzymuje sprzęt z najwyższej półki, ale dla nawet wymagających użytkowników, Neo i Neo Pro wydają się świetnym wyborem.
W przypadku tych elektrycznych rowerów firma zdecydowała się na oparcie całości o ramy zbudowane ze stopu aluminium 6061 w geometrii e-MTB, które pozwoliły nieco obniżyć wagę (do 26 kg), zachowując wysoką wytrzymałość na przeciążenia (maksymalna ładowność wynosi 120 kg). Oba rowery jeżdżą na 27,7-calowych obręczach ze stopu o podwójnych ściankach i oponach Maxxis IKON o szerokości 2,8 cala do rowerów górskich, ale mają nieco inne zawieszenie, hamulce i mechaniczny układ napędowy.
Czytaj też: To nie elektryczny rower, a potężna bestia. Frey Beast imponuje silnikiem i akumulatorem
Oba modele wykorzystują też 250-watowy silnik Bafang M510 o 95-Nm momencie obrotowym, który jest zamontowany między korbami i w szczycie zapewnia 580 watów mocy, obsługuje przy tym kadencję do 120 RPM i pozwala rozwijać prędkości do 40 km/h. Aplikacja towarzysząca umożliwia regulację i dostosowywanie charakteru jego działania, a wbudowany w dolną rurę akumulator o pojemności 672 Wh zapewnia zasięg do 100 km na jednym ładowaniu.
Czytaj też: Tesla SpaceX Model R – superauto z boosterami od rakiety. Mokry sen fanów Elona Muska
Różnice sprowadzają się do zawieszenia i układu hamulcowego. Tak też model Neo jest wyposażony w widelec Rockshox Recon z zawieszeniem pneumatycznym o skoku 150 mm, który jest połączony z tylnym amortyzatorem Rockshox Monarch RL 200×57. Za hamowanie odpowiadają z kolei hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro HD E730 z 203-mm tarczami z przodu i z tyłu, a przeniesienie napędu oddelegowano łańcuchowi i 9-biegowej przerzutce SRAM X5.
Czytaj też: Powstanie tylko 200 egzemplarzy. Elektryczne rowery sX1 od Buddy Bike będą unikatowe
Z kolei Neo Pro sięgnął po widelec z zawieszeniem pneumatycznym Rockshox Yari o skoku 160 mm i ten sam amortyzator tylny Rockshoxt. Hamulce zostały ulepszone do Magura MT5e, a przerzutka do 11-biegowej SRAM NX. Cena tych elektrycznych rowerów górskich wynosi odpowiednio 2980 i 3580 dolarów.