Ekologia to jego drugie imię. Co jeszcze ma do zaoferowania Ultima Multipath?

Niektóre firmy idą dziś na łatwiznę i zapewniają sobie rozgłos w sieci bardzo niskim kosztem. Wystarczy bowiem, że pochwalą się tym, jak to ich produkt nie jest ekologiczny i choć Ultima Multipath sprawia właśnie takie wrażenie, to ten elektryczny rower jest jednak czymś znacznie więcej.
Ekologia to jego drugie imię. Co jeszcze ma do zaoferowania Ultima Multipath?

Elektryczny rower Ultima Multipath, czyli jak uczynić wyjątkową ramę jeszcze bardziej unikalną

E-bike Multipath od europejskiego producenta Ultima może pochwalić się przede wszystkim swoją wyjątkową ramą. Ta jest wykonana z przetworzonego plastiku i stopu, przez co Multipath uznaje się za pierwszy rower elektryczny z tak “dobrą dla planety” ramą. Do jej stworzenia producent wykorzystał technologię monocoque-injected, która zagwarantowała jej wysoką lekkość i trwałość względem tradycyjnie produkowanych ram. W ramach tego procesu wytwarzana jest struktura z jednego kawałka materiału przy użyciu materiału wstrzykiwanego do konkretnej formy. 

Czytaj też: Wszechstronny e-bike stał się jeszcze lepszy. Aventon Sinch.2 przykuwa wzrok praktycznie wszystkim

Technologia ta została po raz pierwszy opracowana dla samochodów biorących udział w wyścigach Formuły 1 po to, aby uczynić je lżejszymi i mocniejszymi względem projektów z licznymi spoinami. Nie muszę zapewne też wskazywać, że w toku takiej produkcji można opracować wyjątkowe i robiące wrażenie kształty bez poświęcania ogólnej trwałości i sztywności konstrukcji. Tak więc, chociaż sam jednostronny widelec jest czymś urzekającym, to osobiście nie jestem do końca przekonany co do strukturalnych “wzmocnień” w formie odsłoniętych i ustawionych pod różnymi kątami wsporników, bo ich czyszczenie od np. błota będzie najpewniej utrapieniem. 

Z drugiej jednak strony Multipath nie jest e-bike przeznaczonym do tego, aby pokonywać ubłocone tereny. Przynajmniej w swojej oryginalnej wersji, bo producent zapewnia możliwość znacznego dostosowywania tego elektrycznego roweru poprzez różnego rodzaju osprzęt i podstawowe elementy. Dzięki temu Ultima zapewnia, że tym modelem zainteresują się wszyscy. Zarówno ci poszukujący bardziej utylitarnego modelu, jak i nastawionego bardziej na komfort czy jazdę po utwardzonych nawierzchniach.

Czytaj też: Unikalny jednoślad dla wymagających. Elektryczny rower Model J zachwyca formą

Bez względu na te decyzje co do wyposażenia, rower Multipath zawsze wykorzystuje do jazdy system wspomagania Valeo Smart E-Bike. Ten łączy silnik elektryczny i adaptacyjną, 7-biegową automatyczną skrzynię biegów, która dostosowuje poziom wspomagania i wybiera odpowiednie przełożenie w zależności od zachowania rowerzysty i sytuacji na drodze, co zapewnia czujnik kadencji oraz momentu obrotowego. Taki pakiet jest umieszczony między korbami i zapewnia dostęp do 250-watowej mocy, 130-Nm momentu obrotowego oraz maksymalnie 25 km/h wspomagania. Zasila go z kolei wbudowany w dolną rurę akumulator w dwóch wersjach – Long Range oraz Standard, zapewniając odpowiednio 630- i 500-Wh, co przekłada się na zasięg do kolejno 105 i 70 kilometrów w trybie ekonomicznym.

Czytaj też: Co ma wspólnego Apple i miejski rower elektryczny? Thunder 1 ma w zanadrzu ciekawy trick

Osprzęt roweru Ultima Multipath, który to waży od 20 do 25 kg (zależnie od opcji) wieńczy siodełko Selle Italia, amortyzowana kierownica Bam City, przednie i tylne światła Busch & Muller, 29-calowe obręcze Mavic z oponami Hutchinson, hydrauliczne hamulce tarczowe Magura, platformy pedał Look i odpinane błotniki Hebie. Firma ograniczyła sobie nieco spektrum klientów, jako że ten elektryczny rower jest dostępny tylko z ramą w jednym rozmiarze, która to nada się dla rowerzystów o wzroście od 140 do 190 cm. Cena zaczyna się z kolei od odpowiednio 3449 i 3699 euro za wersję Standard oraz Long Range.