Nowe samochody “energetyczne” BYD mają rzucić wyzwanie Volkswagenowi i Toyocie
Wspierany przez Warrena Buffetta chiński BYD, zaprezentował dwa nowe pojazdy hybrydowe o imponującym zasięgu aż 2100 km. Te samochody mają przede wszystkim zawalczyć z gigantami motoryzacyjnymi, których fundamenty rynkowe są trudne do skruszenia. Oznacza to również, że znana z elektrycznych modeli firma BYD ma też chęć podbić również segment nieelektryczny. Pamiętajmy, że w Chinach to największy producent elektrycznych samochodów i po ostatnich obniżkach nie zapowiada się na to, że w przyszłości ulegnie to zmianie.
Czytaj też: Ma więcej cylindrów niż twój samochód. Motocykl Souo S2000 GL zaskakuje
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2024%2F05%2FBYD-Seal-06-5.jpg&w=1600&q=85)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2024%2F05%2FBYD-Seal-06-4.jpg&w=1600&q=85)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2024%2F05%2FBYD-Seal-06-1.jpg&w=1600&q=85)
Po pokonaniu Tesli teraz firma z Shenzhen zamierza rzucić wyzwanie Volkswagenowi i Toyocie, które utrzymały silne pozycje w Chinach zwłaszcza dzięki swoim ofertom opartym na paliwach kopalnych. Stąd nowości w rodzinie Dynasty i Ocean, czyli dwa średniej wielkości sedany Qin L i Seal 06, które oferują zasięg do 2100 km na pełnym baku. Nie jest to jednak magia, w której elektryczny charakter gra główne skrzypce, bo zamontowany w tych samochodach akumulator zapewnia poniżej 80 km zasięgu na jednym ładowaniu.
Czytaj też: Samochodowe marzenie stało się rzeczywistością. Tego minivana zapragniesz
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2024%2F05%2FBYD-Qin-L-1.jpg&w=1600&q=85)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fkonto.chip.pl%2Fuploads%2F2024%2F05%2FBYD-Qin-L-2.jpg&w=1600&q=85)
Skąd więc tak bierze się te 2100 km zasięgu? Przede wszystkim przez znaczące zużycie paliwa rzędu zaledwie 2,86 litra na 100 km, które znacznie przebija typowe zużycie w hybrydach rzędu około 5 litrów. Oznacza to, że stawiając na nową hybrydę BYD, w ciągu roku na samym paliwie można zaoszczędzić ponad 5300 złotych. Cena obu hybryd w Chinach nie jest z kolei wysoka, bo wynosząc 99800 juanów, jest znacznie niższa od Toyoty Corolli (116800 juanów) czy Volkswagena Sagitara (127900 juanów).
Czytaj też: Mercedes dokonał przełomu. Ten samochód ładował się tak szybko, że w to nie uwierzysz
Tak więc oto wielki powrót BYD do produkcji pojazdów z silnikami na paliwa kopalne można zaliczyć za udany po dwóch latach od odejścia z tego sektora. Oferując hybrydowe modele z ultra-długim zasięgiem, BYD celuje teraz w znaczący udział w rynku, który wciąż należy do tradycyjnych producentów samochodów.