Główną nowością w tej wersji jest oficjalne wsparcie dla karty graficznej AMD Radeon RX 9060 XT oraz Radeon AI PRO R9700
Czytaj też: Recenzja Elden Ring Nightreign – Czy to nadal są Soulsy?
To, co moim zdaniem zasługuje na wzmiankę, to sterownik typu WHQL (Windows Hardware Quality Labs), co oznacza, że przeszedł certyfikację Microsoftu, co teoretycznie świadczy o jego stabilności i kompatybilności z systemami Windows 10 i 11. Oprócz wsparcia dla nowych modeli, oferuje również optymalizację dla „Onimusha 2: Samurai’s Destiny Remaster”. Poza tym wsparcie FSR 4 obejmuje kolejne tytuły:
- Deadzone: Rogue
- F1® 25
- Frostpunk 2
- Legacy: Steel & Sorcery
- Lords of the Fallen
- Planetaries
- QANGA
- Rem Survival
- Runescape: Dragonwilds
- Star Wars Outlaws
- Steel Seed
- Stellar Blade™
- Virtua Fighter 5 R.E.V.O
- Wild Assault
Czytaj też: ROG Xbox Ally – oto handheldy z Windows 11 robionym pod SteamOS
Dodatkowo Sterowniki rozszerzają również obsługę API Vulkan, dodając cztery nowe rozszerzenia Vulkan, w tym:
- VK_KHR_video_maintenance1
- VK_KHR_video_encode_queue
- VK_KHR_video_encode_h264
- VK_KHR_video_encode_h265
Poza tym w takich sterownikach nie mogło zabraknąć naprawy kilku problemów, które utrudniały życie użytkowników, czyli:
- Naprawiono wybory dotyczące jakości i wydajności, które mogły zostać odwrócone w interfejsie użytkownika technologii AMD Radeon Boost.
- Naprawiono błąd podczas grania w Battlefield na kartach graficznych serii Radeon RX 7000, przez którego mogły pojawiać się artefakty i uszkodzenia.
- Naprawiono błąd podczas gry Le Mans Ultimate na kartach graficznych serii Radeon RX 9070, przez którego wydajność mogła być niższa od oczekiwanej.
Czytaj też: Nintendo Switch 2 jest już u nas! Premiera i unboxing
Na koniec, w informacjach związanych ze szczegółami sterownika, grupa czerwonych informuje o błędach, z których zdają sobie sprawę i nad którymi pracują. Podsumowując, gdy Nvidia wypuszcza nowe sterowniki, to po pierwsze, informacji jest dużo więcej, a po drugie, gier i programów ze wsparciem własnej technologii mają tak wiele, że potrzebują osobnego artykułu. Jest to oczywiście związane z ilością implementacji wszystkiego z nimi związanego, także nic dziwnego, że AMD nie ma wiele do pochwalenia się. Dla zainteresowanych szczegółami odsyłam do źródła.