Nvidia wypuszcza sterownik gotów do zmiany silnika w grze Valorant

Znana firma Nvidia regularnie wydaje nowe sterowniki dla swoich kart graficznych GeForce, a wersja 577.00 WHQL Game Ready to jedna z najnowszych, udostępniona 22 lipca 2025 roku. Tym razem nie obejmują one wprowadzenie nowego modelu kart graficznych a jedynie dodają usprawnienia w wielu grach takich jak WUCHANG: Fallen Feathers czy Valorant. Oczywiście poza tym dotyczy to również napraw błędów, które zauważyli użytkownicy. 
Valorant

Źródło: Riot Games

Valorant przechodzi na silnik Unreal Engine 5 

Przypominam, że w nazwie sterownika WHQL oznacza Windows Hardware Quality Labs, czyli to, że jest to certyfikowany przez firmę Microsoft, jest to ważne ze względu na częste problemy i błędy tego “pana” z Redmond. Sterowniki z oznaczeniem WHQL zostały przetestowane przez Microsoft i są uznane za stabilne, kompatybilne i bezpieczne dla systemu Windows. Nie owijając już w bawełnę przejdę do konkretów nowości. 

Czytaj też: Nvidia uniezależnia się od zastrzeżonych architektur. RISC-V otrzymuje potężne wsparcie 

N początek wyczekiwana WUCHANG: Fallen Feathers, która od premiery będzie zawierać gotowe wsparcie dla technologii DLSS 4 z generowaniem wielu klatek, generowaniem klatek DLSS, superrozdzielczością DLSS i NVIDIA Reflex, co przyspieszy wydajność i zminimalizuje opóźnienia na komputerze, zapewniając graczom korzystającym z kart GeForce RTX najlepsze możliwe wrażenia.  

Czytaj też: Komputery PC wracają do łask w 2025 roku. Sztuczna inteligencja i koniec Windowsa 10 napędzają sprzedaż 

Druga nowością moim zdaniem ważniejsza, ponieważ dotyczy kategorii E-sportowej jest Valorant, a tam każda zmiana ma znaczenie. 29 lipca pojawi się nowa aktualizacja gry, która zaktualizuje grę do Unreal Engine 5 i wprowadzi dodatkową zawartość oraz zmiany. Instalując ten nowy sterownik, będziesz gotowy na nową wersję gry, która nadal będzie obsługiwać technologię NVIDIA Reflex.  

Czytaj też: Gracze mają swoją własną przeglądarkę i to nie przypadek. Opera GX pozwala grać bez kompromisów 

Sterownik dodaje również funkcję nadpisywania ustawień DLSS, czyli możliwość nadpisywania ustawień DLSS w aplikacji NVIDIA, dla 11 nowych tytułów: 

  • 7 Days to Die 
  • Brickadia 
  • Monster Energy Supercross 25 – The Official Video Game 
  • Monster Hunter Wilds 
  • REMATCH 
  • RoboCop: Rogue City – Unfinished Business 
  • Strinova 
  • Stygian: Outer Gods 
  • Warhammer 40,000: Space Marine 2 
  • Warhammer 40,000: Speed Freeks 
  • WUCHANG: Fallen Feathers 

Dodatkowo Nvidia rozszerzyła swoje wsparcie o optymalne ustawienia sterownika dla trzech tytułów: Broken Arrow, Mecha Break oraz PEAK. Nowa wersja sterownika rozwiązuje również kilka istotnych problemów: wyeliminowano błąd w grze Counter-Strike 2, który powodował pojawianie się czarnych ekranów przy rozdzielczościach 4:3 na monitorze ASUS ROG PG27AQN. Ponadto, poprawiono problemy ze stabilnością w Naraka Bladepoint, które występowały na określonej mapie podczas korzystania z renderera DirectX 11 i technologii DLSS. Jeśli chcecie poznać więcej szczegółów odsyłam do źródła, za to w tym miejscu znajdziecie sterownik, o ile nie zainstalujecie go za pomocą aplikacji Nvidia na komputerze.